Sv: Saft til hverdags
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Den var fleipete. Jeg har en greie for tiden at jeg har fått askese aldeles opp i halsen, og nyter uvanene mine av hjertens lyst, og kan visst bli rent ut misjonerende for denne innfallsvinkelen. 
Jeg er litt der jeg, også.
Men det betyr ikke at jeg ikke er opptatt av gode hverdagsvaner. Men ejeg er motsatnder av å hause opp så veldig og å bli sjokkert og sånn. Jeg er også overbevist om at i all kostholdsaskesen og kostholdsflinkheten vår, så glemmer vi andre like viktige/viktigere aspekter ved helse.
Vi har få fanesaker når det gjelder kosthold og gutta velger fritt mellom vann og saft når de skal spise middag. De velger ofte vann. Det viktigste for meg er at barna får at avslappet forhold til mat, at de koser seg, spiser noe de liker, setter pris på næringsrik mat med god kvalitet og slutter å spise når de er mette. Jeg tilbyr sunn hverdagsmat, men teller ikke sukkergram. De er slanke og friske og energiske.