Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sommeroppbevaring av barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-13, 15:15   #1
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommeroppbevaring av barn

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men i Oslo har man ikke noe valg enn å betale for juni og juli, de inngår i pakka. Så det er sånn sett ikke en ekstrautgift.

Nei, men sånn er det jo ikke i resten av landet. Her er det 200 kr dagen i ferien uansett hvilken ferie det er. Hvis de holder åpent da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 15:17   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Nei, men sånn er det jo ikke i resten av landet. Her er det 200 kr dagen i ferien uansett hvilken ferie det er. Hvis de holder åpent da.

Jeg vet det. Det var derfor jeg skrev at det var sånn i Oslo.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 15:59   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vet det. Det var derfor jeg skrev at det var sånn i Oslo.

Og i Bergen.
Vi betaler hele året, bortsett fra juli som er betalingsfri. Og stengt (stengt totalt 5 uker i løpet av året).

Neste år blir det korpsskole i sommerferien, det tror jeg blir knakende bra.

Men ellers synes jeg tilbudet er så som så, det er noe aktivitetsleirer her og der. Jeg husker selv at jeg gikk på sommerskole/leir, masse idrettsgreier og aktiviteter. Og elsket det.
Og min mor var hjemmeværende store deler av oppveksten min, så det var ikke som at det var behov for å oppbevare meg heller.
Jeg synes det er fint å gi ungene noe å fylle dagene med, jeg.

Gammel 21-06-13, 16:12   #4
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Poden skal en uke på sommerskole etter at AKS stenger for ferien. Utover det trenger vi egentlig ikke "oppbevaring" av noe slag, men han har selv ønsket seg fortballskole neste uke og da får han prøve det i år. Så får vi se selv om det er noe som frister tilgjentagelse. Jeg regner med det ikke blir ballspill sammenhengende hele dagen. Hvis han synes det er gøy og de har ledige plasser er det godt mulig vi melder ham på den siste uka før skolestart også.

Neste år kommer vi nok til åsøke om plass på Hudøy dersom noen han kjenner søker, i tillegg synes jeg sommercampen til Skiforeningen ser bra ut så hvis vi har behov eller han har lyst kan det godt tenkes vi melder ham på noe sånt.

Jeg må jo nesten le litt av vordan media klarer å trykke på knappene. En dag så er man dårlig samfunnsborger fordi man jobber redusert for å ha tid til barna, så går det noen uker og så er man dårlig foreldre fordi man jobber fullt og da faktisk trenger litt pass av ungene sine mens det er skoleferie.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.