Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dra på ferie uten barn i pappapermen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-13, 08:15   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dra på ferie uten barn i pappapermen?

Det med intensjon er viktig som Kanina sier. Hvis det er utbredt at fedre sender ungene i barnehage eller reiser på gutteturer eller at mødre reiser på sydenturer og overlater barna til andre i permisjonstida i utbredt grad er det nødvendig å se på ordningen. Da oppfylles ikke intensjonen og da kan kanskje pengene brukes til noe annet. Intensjonen med permisjon er ikke å gi foreldre mer ferie. Ferieordningen vi har her til lands er veldig god som den er.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 08:28   #2
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min første tanke var at dette ikke er greit. Men så kom jeg på at vi faktisk har snakket om at mannen og eldstemann skal dra en uke på snowboardcamp neste år. Det blir da i mannens permisjon og vi får besteforeldrene til å passe babyen men jeg jobber. Han kunne sikkert tatt en uke ferie midt i permen for å gjøre det mer riktig, men det tviler jeg på at vi gidder.

Men jeg hadde aldri sagt ja til to ukers guttetur i permisjonen mens jeg var hjemme med barna.

Gammel 02-07-13, 10:24   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det med intensjon er viktig som Kanina sier. Hvis det er utbredt at fedre sender ungene i barnehage eller reiser på gutteturer eller at mødre reiser på sydenturer og overlater barna til andre i permisjonstida i utbredt grad er det nødvendig å se på ordningen. Da oppfylles ikke intensjonen og da kan kanskje pengene brukes til noe annet. Intensjonen med permisjon er ikke å gi foreldre mer ferie. Ferieordningen vi har her til lands er veldig god som den er.

Ønsker du da også strengere regler for å for eksempel studere samtidig med at man har foreldrepermisjon? Det er heller ikke intensjonen, men det er likevel endel som gjør det.

Dette med ferie blir også ofte en definisjonssak da de fleste har noen ferieuker innbakt i permisjonstiden. Hva som kalles går ofte litt opp i opp.

Jeg synes ikke det er noen ideell løsning at noen av foreldrene reiser bort i to uker uten barn når man har hovedansvaret for et barn på under ett år bare så det er sagt. Men jeg er generelt ikke tilhenger av å gjennomregulere så veldig hvordan folk organiserer livene sine. Jeg synes det er et problem at så mange fedre ikke har noe reelt ansvaret for spedbarn i pappapermisjonen, men jeg tror ikke et utreiseforbud er veien å gå.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.