Sv: Hva er billig å handle i England?
Var nettopp i England i nesten 3 uker, mye gøy shopping, en god del er mye rimeligere enn her hjemme.
På Boots betaler du f.eks 2 kroner for 16 paracet. Kosmetikk er også rimeligere i England og det er et enormt utvalg. Hvis du vurderer å kjøpe rettetang, skal du gjøre det der. Du får en vanlig GDH, den aller beste rettetangen, til en tusenlapp, nesten halv pris. Det er også rimeligere å få manikyr i England, hvis du vil unne deg det. Sko er rimeligere og utvalget er stort, mye er på tilbud. Prisene varierer mye på samme produkt, jeg så f.eks enkelte modeller av Toms sko til 20 pund, mens på spesialbutikken i Covent Garden var alle Toms til full pris(likevel rimeligere enn i Norge). Mange Converse-modeller var også på tilbud, en skobutikk-kjede som heter Office finnes i mange byer og har et godt utvalg av både Toms og Converse, jeg fant mye på salg til både voksne og barn. Clarks har veldig komfortable sko, de finnes "overalt". Hvis sko er din greie, burde du virkelig unne deg selv et besøk på Selfridge i London, der finner du en fantastisk skoavdeling, visstnok verdens største, og en del av skoene er oppnåelige for de fleste, men det meste der er ganske eksklusivt. En opplevelse!
På Marks&Spencer har de en del ok tøy, mye litt satt og kjedelig, men innimellom finner du veldig gode plagg til en fin pris. De har bl.a. en trench-coat som tåler mye vind og en del regn til ca 400 kroner som ser klassisk ut og har helt fantastisk kvalitet, den var ganske utplukket for et par uker siden vet jeg, men kanskje de har fått den inn igjen for høsten. M&S har også en del gode kjolemodeller, så hvis du er kjoledame burde du se etter det der, sjekk særlig Per Una-kjolene.
En annen god kjolebutikk, om enn dyrere (men de har sikkert salg fremdeles) er Phase Eight, tror den finnes i flere byer den også. Ellers har jeg funnet fine plagg på f.eks Debenhams, finnes mange steder og prisene er greie.
Jeg har kjøpt flere gode plagg til gode priser til barna på Next, har også funnet fine kjoler til Lillesøster på salg på Monsoon. Ellers finnes f.eks Zara og Gap Kids mange steder, der hadde de også mye fint barnetøy på salg.
Happy shopping!
|