Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vi har med hund på utenlandstur

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-13, 17:49   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har med hund på utenlandstur

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jøss.. Jeg trodde at det var en selvfølge at hunder ikke var med slike steder.

Det er bare i Norge jeg ikke har sett hunder i parker. Nå kan man selvsagt diskutere nødvendigheten av å ta dem med, men jeg kan ikke helt se hvorfor de ikke skulle kunne være med. Bånd og bæsjeposer, selvsag, men det burdere unødvendig å nevne.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 17:55   #2
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er bare i Norge jeg ikke har sett hunder i parker. Nå kan man selvsagt diskutere nødvendigheten av å ta dem med, men jeg kan ikke helt se hvorfor de ikke skulle kunne være med. Bånd og bæsjeposer, selvsag, men det burdere unødvendig å nevne.

Det var virkelig varmt da vi var i Heide Park, og det var uaktuelt å ha henne i bilen eller i teltet den dagen. Vi holdt oss i skyggen i parken og lot henne få tilgang til drikke hele tiden. Det er også mye å lære når man er med på slike plasser. Mye lyd og folk, og jeg så at hun ikke ble stresset av det. Hun var nysgjerrig og fikk se mye nytt. Hun ble litt fra seg da når ungene forsvant i en tømmerrenne.

Det var god plass i parken og jeg syns ikke vi gikk i veien for noen.

Gammel 03-08-13, 17:56   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tettpakket med unger og voksne, at hundetiss ikke kan tørkes opp osv. Jeg trodde det var en selvfølge at ikke hunder var tillatt på slike steder, både av hensyn til dyret og andre mennesker. Nå vet jeg at det er ok i utlandet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 18:02   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Tettpakket med unger og voksne, at hundetiss ikke kan tørkes opp osv. Jeg trodde det var en selvfølge at ikke hunder var tillatt på slike steder, både av hensyn til dyret og andre mennesker. Nå vet jeg at det er ok i utlandet.

Mulig jeg ser annerledes på dette etter å selv ha blitt hundeeier. Jeg ville helst ikke tatt med hunden i parker av hensyn til den selv, men hvis det framstod som den beste løsningen, kunne jeg fint tatt henne med i parker der det er store grøntområder, noe mange har. Jeg ser som sagt annerledes på dette nå, antakelig, for det er først etter at jeg fikk hund jeg oppfatter mange som relativt hundefiendtlige. Jeg ville selvsagt ikke tillatt hunden å tisse overslt. Gjør hunder det? Hannhunder muligens. Min hund ville aldri tisset et sted med masse folk, jrg ville funnet et grønt område lengst mulig fra andre folk, tror jeg. Og hun ville kanskje tisset en gang eller to.

Gammel 03-08-13, 18:04   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Nå er vi ikke særlig mye i parker, da, bortsett fra en årlig tur til kongeparken. Jeg ville uansett, for min egen del, ikke oppsøkt tettpakkede parker. Hunden får forresten verdifull sosial trening på steder med annerledes lyder og mye folk, men alt med måte, så klart.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:13.