|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Søknad om PCHvor lett det er å få pc varierer fra kommune til kommune. Her i Oslo har jeg inntrykk av at det er kjempevanskelig. Man må ha en klar dysleksidiagnose. Generelle lese- og skrivevansker holder ikke. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Søknad om PCMi jente fikk bærbar pc, hun har en ADD diagnose.
|
|
|
#3 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Søknad om PC
Ei jeg pratet med hos Dysleksiforeningen fortalte at det har blitt en endring når det gjelder dette. Før MÅTTE man ha en dysleksidiagnose for å kunne få pc, men nå skal det holde med bare skrivevansker.
|
|
|
#4 |
|
superbruker
|
Sv: Søknad om PCVi søkte om PC til eldstemann for ca 1 1/2 år siden. Det tok 14 dager å få det innvilget. Vi fikk innvilget 15 000 kr for innkjøp av 2 stationære pc-er, 2 skrivere, 2 headsett. I tilleg kom programvare som voxit budgie pro (talesyntese) og lingdys (retteprogram for dyslektikere). Vi bor også i Akershus.
|
|
|
#5 |
|
superbruker
|
Sv: Søknad om PCScannerpenn måtte vi kjøpe selv, da det av en grunn som jeg ikke husker dekkes. Skriveren kan scanne men gutten min har behov for å få lest opp oppgavetekster osv og da er det enklere med scannerpenn.
|
|
|
#6 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Søknad om PCEn jente i klassen til Christian har fått påvist at hun har dysleksi. Snakket med mamman hennes i går. Hun fortalte meg at de får nå pc som hjelpemiddel til henne nå. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|