Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåking

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-13, 23:01   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåking

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

"Disse menneskene"?
Kanskje de vil jobbe sammen med deg. Bli inkludert på din arbeidsplass og kjenne at du respekterer og verdsetter dem. Kanskje noen vil jobbe sammen med meg. Kanskje noen vil besøke eldre.

Jeg er i grunnen veldig nysgjerrig på hvem disse menneskene er, dersom man tar bort alle som har falt mellom to stoler i et utdanningsløp, alle som har store sosiale utfordringer uten å ha en diagnose, alle som sliter med rus.

Den gruppen som gjenstår består sikkert av veldig mange ulike mennesketyper som sikkert kan utføre mye forskjellig, men det er ikke riktig overfor mennesker som skal motta tjenester å sette inn mennesker som er der på ren tvang. Det må mer til. Jeg kunne for eksempel ikke brukt umotiverte frivillige i arbeid med eldre. Å ha noen der på tvang hadde blitt et overtramp om motivasjon mangler. Å ha mennesker med enten frivillig eller på tiltak som ønsker å være sammen med eldre er meningsfullt.

"Disse menneskene" var ikke stygt ment, men jeg burde kanskje heller kalt dem sosialklienter eller "mennesker utenfor arbeidslivet", jeg ser jo det. Grunnen til at jeg jeg stilte spørsmålet, var at det virket på deg som om de neppe var motivert for noe som helst?
Jeg mistenker deg forresten for å ikke ha lest hele tråden. Jeg har iallfall skrevet flere ganger at jeg synes det må være litt å velge i, både når det gjelder type jobb og hvor mye man skal jobbe. (For ørtende gang: Jeg er ikke for "presse snøskuffen inn i hånden på noen"-modellen...) Det sier seg vel selv at man neppe kan velge på øverste hylle, (hva nå det måtte være?) men ideelt sett burde det vært litt å velge i, ja. Og bare så du vet det: Jeg har hatt assistenter i klasserommet på arbeidstrening fra NAV, uten at jeg har verken rynket på nesten eller fnist i krokene av den grunn. Den ene jobber jeg med enda og jeg tenker absolutt ikke på h*n som "en som kom fra NAV." Mitt inntrykk er at folk flest er glade for folk som prøver å komme seg i arbeid, jeg har iallfall ikke hørt om folk på arbeidstrening o.l ikke blir tatt godt imot, men det er mulig jeg er naiv?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.