Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåking
Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.
Vel, i mange kommuner har de ikke det. Og da får man triste reportasjer om Truls som mister lyspunktet i hverdagen fordi kommunen ikke har råd lengre. I verdens rikeste land.
Og ja, det er på siden av diskusjon. Men jeg synes det er viktig likevel. Og synes de feks bør pakke varer i butikken der alle ser dem og kan se verdien i det de gjør (tro meg, man blir glad av å få pakket varene slik at ikke druene blir syltetøy før man rekker å betale), og ikke bare på tilrettelagte arbeidsplasser utenfor synsvidde for oss andre.
I de kommunene jeg kjenner il pakker de ikke varer, men de jobber på vaskeri, som hjelpemann på bil, på verksteder som produserer tjenester og varer, i vsktmestertjenester. De har uansett krav på et dagtilbud og jeg viste ikke at det er blitt et problem at de ikke lenger får dette.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|