|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Aap-navere igjenDet er den supplerende sosialstøtta som dekker husleie altså. Hvordan hun får det til vet jeg ikke, for det har jeg ikke inngående kjennskap til, men jeg vil tro at det noe med satser for livsopphold å gjøre. Uansett kan man jo søke om bostøtte.
|
|
|
|
#2 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Aap-navere igjen
Livsopphold for en enslig i de aller fleste kommuner i Norge er 5500 kr ca, og det er det man skal sitte igjen med når husleien er betalt. Alt annet man mottar, det være seg bostøtte, AAP eller barnebidrag (ikke barnetrygd, den går utenom) skal motregnes og legges inn som inntekt. Så om en person har 7000 i husleie, men 12.000 i AAP i måneden, og da 3000 feks i bostøtte fra Husbanken, så får de ikke noe i supplerende sosialstøtte i det hele tatt, bortsett fra kanskje bittelitt til strøm-utgifter dersom de er høye.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hun jeg kjenner bor i Oslo og får dekket hele husleien sin på godt over 7000.
|
|
|
|
#4 |
|
Skrekkøgle
|
Ja, men det kommer jo ann på hvor man bor og hva som er normale utgifter der man bor, her i Bergen er grensa for en enslig 6333 kroner feks, mens det andre steder kan være høyere eller lavere. Selv NAV vet jo hva som er gjennomsnittspris i byene hehe.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|