Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem er dette forumet for?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 00:15   #81
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem er dette forumet for?

Jeg digger dette forumet. Tonen er røffere enn det jeg er vant til, men det syns jeg er helt ok. Jeg synes det er flott at man kan ha heftige diskusjoner, og for min del kan vi krangle så busta fyker så lenge vi holder oss unna usaklig personkritikk. Og jeg synes ærlig talt ikke det har vært noe spesielt å klage over hittil (med forbehold om at jeg ikke har lest alt her inne).

Jeg har også lyst til å si litt om flisespikkinga, som er min absolutte favoritt på dette forumet. Jeg har ikke fått inntrykk av at det dreier seg om hakking på personer. For stort sett holder vi oss inne på vårt eget underforum, og velger du å delta der må du også regne med å bli flisespikket selv. Og i de tilfellene det skjer utenfor flisespikkeriet, så er det likevel de personene man vet er aktive der inne som får unngjelde.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:17   #82
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man spikker på flisespikkerforumet, må man tåle å få flis i fingeren...

Gammel 07-10-06, 00:19   #83
Ferskna
Fullverdig medlem

Ferskna sin avatar

Hvor: på landet, nær byen..
Ferskna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Gammel 07-10-06, 00:20   #84
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Søren kan dere gå og legge dere snart. Jeg er trøtt

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:21   #85
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg digger slike ordspill!

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:23   #86
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Jeg digger slike ordspill!

Jeg også, dessverre blir mine alltid like teite.

Gammel 07-10-06, 00:26   #87
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg også, dessverre blir mine alltid like teite.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:50   #88
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vær så snill...

La ikke "hæ, sier du at jeg er dum fordi jeg har ingen høyere utdanning?" være NMs svar på "sier du at jeg er en dårlig mor, hæ?"

Her er det høyere takhøye enn man feks. kan finne på NM, men forskjellen her er at de fleste klarer og skille at man faktisk får kommentar på sak og ikke på person, tror jeg.

Hvis man blir fryktelig fornærmet over at man blir pirket på av skrivefeil, hvorfor ikke gi tilbakemelding på dette med en gang? Istedet for å gå og gnikke på det i lang tid. Hvis man synes at en bruker har brukt harde ord og gått til personangrep, hvorfor ikke kommentere det da? Istedet for å lage tråder som dette. Kanskje har man som mottaker tolket ting i en helt annen retning enn avsender prøvde på.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:57   #89
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med forbehold om at jeg ikke har fått med meg hva som er skjedd de siste dagene vil jeg allikevel uttale meg....

Tonen er litt tøffere, uten at det er "tiss og bæsj" tone (foreløpig).
Temaene er ikke bare barn og babys vekst og leven, men tar utgangspunkt i mye av diskusjonene som var på MM. Språk, klær, interiør og annet som opptar foreldre utover bare det å være foreldre.

Jeg må si for egen del at jeg finner så mye interessant og morsomt å lese at jeg ofte glemmer å svare.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:57   #90
Ferskna
Fullverdig medlem

Ferskna sin avatar

Hvor: på landet, nær byen..
Ferskna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Hvis man blir fryktelig fornærmet over at man blir pirket på av skrivefeil, hvorfor ikke gi tilbakemelding på dette med en gang? Istedet for å gå og gnikke på det i lang tid. Hvis man synes at en bruker har brukt harde ord og gått til personangrep, hvorfor ikke kommentere det da? Istedet for å lage tråder som dette. Kanskje har man som mottaker tolket ting i en helt annen retning enn avsender prøvde på.

Gammel 07-10-06, 00:58   #91
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Folk vil alltid legge ulike ting i disse prikkene. Jeg for min del har alltid tolket dem dithen at noen sier fra at "nå ble jeg sint av det du skrev!" og det kan akkurat like gjerne være en mening som gjør en sinna, eller en formulering eller et angrep eller en ufinhet.

Jeg syns det er fint at forumet her gir folk lov til å bli SINTE i diskusjoner. Når noen sier noe som gjør mange mennesker sinte, ja da får man tåle sinte svar.

Et sånt forum vil JEG ha.

Nemlig. Jeg elsker forumet som det er. Jeg liker ikke NM så godt nettopp fordi man ikke kan uttale seg ærlig uten at tråder blir låst/fjernet eller folk blir helt hysteriske. Her inne tar folk ironi og de henger seg ikke om noen sier rett ut det de mener eller om de får en rød prikk. Vel, noen gjør det jo tydeligvis, siden de akker og klager over disse ufyselige røde prikkene som om hele livet deres er ødelagt om de får et par.

Jeg synes det er helt latterlig at voksne mennesker kan ta røde prikker så alvorlig at de omtrent begynner å grine.

Gammel 07-10-06, 00:59   #92
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næmmen. Ro dæ ne' no, Francoise!

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 01:02   #93
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Tror jeg må skrive et skikkelig drittalt innlegg snart jeg slik at jeg kan kjenne på kroppen hvordan det er å få en rød prikk

Klarer dessverre ikke ta rpikkene så alvorlig. Er blitt flinkere til å prikke selv, men synes jeg ofte får tilbake melding om at jeg må prikke andre før den og den kan få prikk igjen.
Men mange som hadde fortjent en prikk som ikke har fått det av meg.

Så her .................................................. ........................
en grønn prikk til alle der som burde ha fått det, men ikke har fått det enda.

Gammel 07-10-06, 01:02   #94
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes det er helt latterlig at voksne mennesker kan ta røde prikker så alvorlig at de omtrent begynner å grine.

Røde prikker er nesten like skumle som peoder.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 01:04   #95
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Veldig enig med m|nken. Enkelte har litt krassere penn enn andre, men de er ikke nødvendigvis ufine av den grunn. Og er du usikker så tar det opp med vedkommende.

Den prikkefobien er jo bare komisk.

Gammel 07-10-06, 01:11   #96
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Beklager. Misforstod. Jeg trodde du var lærer.

Hun er det.

Gammel 07-10-06, 01:12   #97
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 07-10-06, 01:26   #98
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Røde prikker er nesten like skumle som peoder.

Haha ja!! :latterkrampe:

Gammel 07-10-06, 01:30   #99
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Skam dere, dere er moderatorer flere av dere og har et visst ansvar for å holde forumet trivlig og saklig

Jeg synes den beste måten å håndtere krangler og uenigheter på, i de fleste tilfeller, er å la folk gjøre seg ferdig med krangelen, og eventuelt gå inn i den som vanlig bruker og påpeke det (evt. påpeke det til de enkelte brukerne privat) når man mener noen går over streken. Hvis de er enige og derfor justerer seg ned et par hakk, med eller uten å be om unnskyldning, så går krangelen over på en sunn måte. Hvis de er totalt uenige og i stedet eskalerer krangelen, får man (altså moderatorer/admin) vurdere andre metoder. Å slette eller sensurere enkeltinnlegg eller stenge tråder synes jeg bare man skal gjøre i ekstreme tilfeller, for jeg tror det er mer uheldig for forumkulturen på sikt å kneble brukerne.

Jeg oppfatter at de andre moderatorene, og admin også, er enige i denne filosofien, og så langt synes jeg også den har fungert veldig bra. Helseattest-tråden er et veldig godt eksempel på det - jeg er enig i at den en periode var over grensen for det som er OK, men det gikk seg til, i og med at noen sa fra og noen angret seg, og jeg tror det var en nyttig erfaring både for moderatorteamet og de øvrige deltagerne.

Jeg synes ikke jeg, eller de andre moderatorene, så langt trenger å skamme oss over det vi gjør. Foreløbig har vi ikke gjort annet enn å delta som vanlige brukere, diskutere bak kulissene utviklingen vi ser i bestemte tråder eller konflikter, og vært enige om at vi ikke skal gripe inn med sanksjoner i noen av tilfellene. Og jeg mener absolutt at dette har vært den riktige måten for å prøve å holde forumet trivelig og saklig.

Hvis noen misliker sterkt at moderatorene holder seg på denne linjen, så tror jeg nok de kommer til å bli både frustrerte og provoserte av å være her. (Men dersom det er det de ønsker, er de velkomne til det. )

Denne tråden er selvsagt også helt OK som uttrykk for hva en del brukere mener om hvordan ting foregår her. Jeg vil mye heller at frustrasjoner tas opp på denne måten enn at man skal gjøre det med innrapporteringer og mas om at moderatorene skal fjerne slemme ting som blir sagt. Dere er voksne mennesker alle sammen, og stort sett kan dere ordne opp selv.

Til spørsmålet i overskriften: Forumet er for, og består av, de brukerne som til enhver tid er aktive her. Hvis det overveldende (eller mest høyrøstede) flertallet av brukerne oppfører seg på en bestemt måte på et gitt tidspunkt, så er forumet slik akkurat da. Hvis man ikke trives med måten forumet er på, så kan man forsøke å forandre det, tilpasse seg det, eller trekke seg ut av det. Det er ikke et forsøk på å jage noen om man påpeker dette - det er slik alle sosiale fora fungerer.

Gammel 07-10-06, 08:08   #100
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Standard

Begynner å like moderatorene her, jeg. Det er nesten så jeg begynner å ønske meg en moderator til jul.
Er veldig godt fornøyd med den linjen dere har valgt å holde dere på.

Svar

Emneord
klassiker, paul anka

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.