|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Jeg savner ikke så mye fra den tiden. Det aller beste fra den tiden har jeg fortsatt, nemlig foreldre og søsken. Besteforeldrene mine levde alle da, så dem savner jeg. Alt det andre klarere jeg meg fint uten, ungdomstiden var ikke min beste periode. :late bloomer:
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?
Enda jeg er eldre enn deg? For jeg levde ikke i steinalderen, selv om det er en evighet siden. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Jeg var også fjortis da, men jeg mener at vi hadde datamaskin hjemme da, eller er ikke det mulig? Faren min var i alle fall en av de første som fikk vanlig hjemme PC digert som et uvær og den kostet vel rundt 50 000,- eller hva det var. I alle fall noe rådyre greier, men han måtte ha det i forhold til jobb for å forenkle den veldig mye. Mener det var rundt de tider vi fikk en Olivetti eller noe sånt og vi spilte et simpelt spill som het Digger til langt på natt. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Vi hadde ikke datamaskin, men pappa hadde en mobil på størrelse med en postkasse eller noe sånt. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
intro
|
Samme her. Samtidig kan jeg nok savne følelsen av at alt fortsatt var mulig, og tanken på at min tid også ville komme etter hvert. Jeg kan nok også savne den betydningen musikken hadde på den tida, både det vi hørte på og det jeg spilte sjøl på fløyte og gitar (hvilket det jo fortsatt hender at jeg gjør, da).
|
|
|
|
#27 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Joda, men sånn helsemessig hadde det vært en katastrofe for meg å leve i 1986. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#29 |
|
Står på egne ben
Ja, jeg mener det var rundt 86 vi var verst på den PC'en og brukte time etter time på den mange ganger. Ikke så vanlig på den tiden siden dette ikke var spill PC i utgangspunktet, så den hadde kun to veldig simple spill med flere nivåer. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Mamma også
|
|
|
#31 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg hadde også baby da.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Jeg var 8 år og og jeg tror Heman var det store. Og jeg var helten i gata fordi jeg hadde comomdore 64 og supermasse spill.
|
|
|
#33 |
|
heimføing
|
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?1986 var det året Sissel Kyrkjebø ble kjent. Husker fordi vi flyttet inn i egenbygget hus den dagen og satt og så Grand Prix på den store 26" Saba tv'n. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Jeg savner Melodi Grand Prix. Det var det året der var i Bergen, og jeg følte at endelig var vi i verdens sentrum. Akk, så feil vi tok.
|
|
|
#35 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Hvis jeg måtte flytte tilbake til 1986, skulle jeg vært forut og startet alle nye trender.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Og jeg ville savnet Google når jeg lurte på noe og Internett og forumliv og å se hva jeg ville når jeg ville av filmer og serier og utvalget i matbutikken og wimp og iTunes.
|
|
|
|
|
#37 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Kanskje tryggheten i at pappa
|
|
|
|
#38 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg tror var i startgropen til å forstå at ting ville endre seg. Det skjedde først på videregående, litt senere. Jeg husker at jeg leste mye PåSkråss med Simon Flem Devold. Jeg gledet meg over det og fant også mye trøst der. Jeg leste om andre som hadde det som meg, som ikke helt passet inn og ikke hadde venner som var som meg.
|
|
|
#39 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Jeg savner det at butikkene stengte tidligere og at både jeg og andre var mindre tilgjengelige. Søndagsroen når det likevel ikke er mulig å handle. Jeg var forøvrig 13 år i 1986. Tretten år og fomlete sosialt, håpløst forelska og likevel fortsatt litt barn. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Epikur
|
Sv: Flytte tilbake til 1986? Hva ville du savnet? Og hva savner du fra dengang?Jeg ville savnet Kindle, iPhone, iPad, PC, digitale kamera, helautomatiske vaskemaskiner og alle dingsene som gjør livet lettere.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|