Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere et "pen-servise"?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-07, 23:59   #1
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Ja, vi har penservise. Det er hvitt med gullkant;

Litt vanskelig å se detaljene på dette bildet, men det er veldig pent. Jeg fikk det av svigermor fordi hun aldri brukte det. Svigerfar kjøpte det under 2.verdenskrig, og det produseres ikke lenger, så jeg er veldig glad i det. Bruker det til jul og spesielle anledninger.

Gammel 07-05-07, 09:28   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere et "pen-servise"?

Både ja og nei. Jeg har arvet et servise sammen med broren min etter farmor. Det er til 28 stykker, men vanskelig å dele i to fordi det er for lite serveringsfat etc. Serviset er fra Egersund fajanse, så det gikk ut av produksjon for 60-70 år siden eller noe. Det er dessverre bare deler av det som er i virkelig god stand.

Vi holder på å samle på et servise fra Porsgrun porselen som heter Bogstad Imperial. Det er helt hvitt med tynn sølvkant og litt mønster i det hvite langs kanten. Jeg synes det er enkelt og pent. Vi har kaffeservise til 12 nå tror jeg og har fått noe til middagsserviset.

Her kan du se det. På side 22.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.