|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Forsvareryrket og stempling som en som forsvarer overgripere
Ikke sant. Det var det jeg mente med at hun har vært en elendig rådgiver for klienten sin. Nå tror jeg ikke han kan ha vært en veldig lett klient å ha, men det slår utrolig dårlig ut for hennes del at hun har spilt med på greiene hans.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og hvem mener du hun skulle spilt med på greiene til da? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Nå skjønner jeg ikke hva du mener? Vet du i det hele tatt hvordan en forsvarsadvokat jobber? Tror du det er vanlig at tiltalte bestemmer strategi og forsvarsadvokaten følger denne? Mener du at ved å la være å spille med på mediastrategien til ordføreren så må hun spille med på en annen?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Å snakke for betyr ikke å gjøre alt tiltalte ønsker.
|
|
|
#6 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#7 |
|
Smugleser
|
Det uthevede er jeg grunnleggende uenig med deg i. Hovedoppgaven for en forsvarer er å ivareta klientens interesse innen de grenser som lov og god advokatskikk tilsier. Således har forsvareren ikke plikt til å opptre objektivt på samme måte som politi og påtalemyndighet. Det viktigste er å ivareta den tiltaltes rettssikkerhet, herunder å påpeke feil, mangler og brister i påtalemyndighetenes fremstilling, saksbehandling og dokumentasjon.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|