Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forsvareryrket og stempling som en som forsvarer overgripere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-13, 17:38   #23
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forsvareryrket og stempling som en som forsvarer overgripere

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Advokater skal jo gjøre best mulig jobb uansett klient, og kan vel rett og slett ikke tillate seg å vike, selv om jeg er enig i at de av og til da kan gå over streken etisk sett. Men jeg kan tenke meg at det er en vanskelig balansegang. Hvis du representerer en absurd virkelighet, så må vel nesten argumentasjonen og innspillene bli i den gata.

Forsvarsadvokater trenger ikke gå inn i den absurde virkeligheten til en klient og gjøre den til sin egen. Alle har rett til et forsvar, men det Larsen har gjort her er så langt ute at jeg har ikke ord. Man er ikke nødt til å sverte og mistenkeliggjøre barn som er ofre i en sånn sak, og man bør også beholde perspektivet at seksuelle overgrep mot unge jenter ikke er greit enten de er 13, 14, 15 eller whatever. Og om de er lurt til å være "forelska" i en femtiåring så er ikke det noen formildende omstendighet, og heller ikke noen indikasjon på at ikke denne relasjonen har vært svært skadelig for den unge jenta. Det er heller ikke sånn at alle skadevirkninger nødvendigvis er opp i dagen og synlige med en gang. Uansett er det ulovlig, og jeg fatter ikke at hun vil gjøre seg til en frontfigur for de som syns seksuelle forhold mellom femtiåringer i maktposisjoner og fjorten år gamle jenter er helt greit.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.