|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
kamerat
|
![]() Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene
Av én, vel? Jeg er enig i at det er et dumt argument. Men de turnusarbeidendes argumenter er bra, synes jeg. Personlig er jeg irritert over innstrammingen, selv om jeg aksepterer den og ikke kommer til å ta ut barna mine uten lov. Ikke fordi jeg vil ha Billig Sydentur™, men fordi jeg kunne tenke meg å reise en del steder som ikke har noen god sesong i skoleferiene før ungene fyller 19. Og fordi jeg ikke er imponert over hva skoledagene er fylt med i barneskolen for sånne unger som mine, blir jeg litt gretten over å ikke, helt unntaksvis, få lov til å fylle dem med noe skikkelig spennende. Men jeg ser at det er et førsteverdensproblem, for all del.
![]() |
#2 |
Librocubicularist
|
Nivåbasert ferie? Når du har bevist at du er flink nok og har ressursterke nok foreldre til å kunne ta igjen det du har gått glipp av, skal du få reise bort, men ikkje elles?
![]() |
![]() |
#3 |
Ser lyst på livet
|
Dette er litt tanken til Bergensskolen etter det jeg har forstått, og jeg er ikke ubetinget uenig. Det er forskjell på ekteparet X og Y som er utdannede mennesker som følger barna godt opp, barna gjør alltid leksene sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Librocubicularist
|
Då synest eg vi burde gjort noko med heile skulesystemet, slik at elevane måtte nå visse nivå i basisfag (norsk i form av lese- og skriveferigheiter, engelsk og matte), før ein kunne gå frå eit trinn til eit anna. (Akkurat dette har eg skrive ei 8 sider lang pedagogikkoppgåve om, som eg fekk B på, så det kan eg argumentere teoritungt for, om nødvendig). Eg trur at ein ved å undervise elevar på det nivået dei faktisk er, istadenfor i aldersinndelte grupper, ville fått ein meir ressurseffektiv skule, meir tilpassa opplæring (nå underviser ein jo ein gjennomsnittselev som ikkje finst i klasserommet og så får verken dei sterkaste eller dei svakaste den oppfølgjinga dei treng), og dermed betre læring.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|