Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-13, 14:30   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Du kan jo lese litt mer i bloggen hennes, Zoë. Jeg synes hun tar opp flere viktige og prinsipielt interessante saker der uten å bli spesielt usaklig eller spissformulerende.

Gammel 28-09-13, 14:38   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du kan jo lese litt mer i bloggen hennes, Zoë. Jeg synes hun tar opp flere viktige og prinsipielt interessante saker der uten å bli spesielt usaklig eller spissformulerende.

Ja, jeg tror jeg skal gjøre det, altså.

Gammel 28-09-13, 15:55   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sansen for henne. Ikke at jeg nødvendigvis er enig med henne og jeg er enig i at hun av og til går så sterkt ut at poengene hennes drukner. Men, som flere her har sagt. Hun har en stil som få kvinnelige debattanter har. Hun tør å mene sterkt og hun tør å ta feil og trekke tilbake ting, eller si at hun har endret mening.

Jeg har ikke lest artikkelen i Aftenposten. Og jeg er enig i at det ikke bør være noen forskjell på om mødre eller fedre bør "holde seg for god til" å drikke så mye at de ikke kan være med på ting dagen etter. Det synes jeg stort sett foreldre bør. Med mindre de faktisk har organisert barnevakt for en hel helg eller noe. Jeg husker fremdeles en kirkekonsert for noen år siden der en av jentene i koret helt rolig sa at hennes foreldre ikke kom til å komme, for de hadde vært på julebord dagen før. Misforstå meg rett, å gå på julebord og drikke alkohol, helt greit. Men å planlegge at man skal drikke så mye/feste så lenge, at man ikke får med seg en konsert der ens eget barn deltar, kl. 11 dagen etterpå. Det forstår jeg ikke. Og det gjelder både faren og moren.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 16:21   #4
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ser og hører henne en del på frokostmøter og andre debatter. Jeg setter henne i båsen mørkeblå-verdikonservativ-reaksjonær what have you not. En slags light utgave av Hanne Nabintu Hæland, samme mening men litt mer spiselig form for kommunikasjon.

Selv om jeg personlig steiler av meningene til Ørjasæter kunne jeg ønske det var flere samfunnsdebattanter som henne. Ja til et mangfold av meninger og stil sier jeg.

Gammel 28-09-13, 16:26   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg setter henne i båsen mørkeblå-verdikonservativ-reaksjonær what have you not. En slags light utgave av Hanne Nabintu Hæland, samme mening men litt mer spiselig form for kommunikasjon.

Ja, det er der jeg plasserer henne også. Jeg kræsjer litt i hodet av det reaksjonære og det er nok der det stopper for meg.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.