Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?
Særlig at jeg skal nekte kommende svigerbarn det de er vant til å spise på julaften 
Jeg og mannen er nå heldigvis ganske samtemte, utenom at han altså vil skjerpe det litt i stekovnen. Men lite aktuelt at jeg skal utsette en un jente eller gutt som skal feire sin første jul hjemmefra å få den maten h*n er vant til, altså. Jeg husker den første julen hjemmefra, med andre vaner, andre tradisjoner, og den episoden som førte til at mannen kjøte Tre nøtter til askepott på dvd til meg. Den julen var spesiell.
Klart, det ER mer styr når mamma har tilberedt kanskje tre retter til middag, men SÅ mye mer er et ikke, når alt er forberedt, det bare krever mange kokeplater, for det meste skjer på en gang, så man styrer nå på kjøkkenet den samme tiden enten man lager en eller tre typer kjøtt. Den rausheten vil jeg holde på altså, jul er jul.
Vi er alle forskjellige, du vil ikke, jeg vil, er ikke det greit da? For deg er det utenkelig å lage flere retter, for meg er det utenkelig å nekte noen. For noen er det utenkelig å tenke på jul nå, for andre er det utenkelig å vente til desemver. Live, and let live.