Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?
Ja, faktisk. Har akkurat idag fått bekreftet at mannen får fri fra jobb i jula, da har vi begge fri. Skal overraske foreldrene mine på skype i ettermiddag med å fortelle at vi kommer hjem for å feire der. De har ønsket storfeiring lenge nå; Vi fire, foreldrene mine, broren min og min søster med mann og to barn. Det er ett kompromiss mellom meg og mannen; Ingen julestress hjemme med pynting og styr samt at vi har nyttårshelgen her for oss selv.
Har begynt på julepresangene allerede også. Det er lettere å få til å kombinere noe jeg vet mottaker vil like med ok pris om jeg starter i god tid. Jeg klarer ikke skyndte meg å handle, det må være at jeg kommer over noe eller vet at den og den kan like det osv. Å vente med det til siste liten blir fort veldig dyrt og det har vi rett og slett ikke råd til å holde på med. Det negative med å starte så tidlig er at det føles fryktelig lenge til jeg kan få gi gavene, jeg er jo så fornøyd selv med det jeg finner og gleder meg til å gi! Barnslig glede her altså