Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Innbrudd og ulåst dør?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-13, 21:16   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innbrudd og ulåst dør?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Ulåst dør som i steng, men ikke låst, eller på vidt gap?

Jeg er ganske sikker på at tjuver som tar seg inn i tomme hus hadde gått inn i akkurat dette huset enten det var låst eller ikke. Ingen går da vel rundt og sjekker om dører i hus er låst eller ikke, med mindre de virkelig vil inn? Så hvis dette skulle føre til en kraftig avkortning, så blir jeg overrasket. Med mindre det er allment kjent på bøgda at "disse" pleier å gå fra huset sitt ulåst.

En ikke uvanlig modus her i byen har vært at de går fra dør til dør, åpner den, rapper det som ligger i gangen (telefoner, lommebøker, bilnøkler) og så stikker. Om folk er hjemme eller ikke. Og jeg vil tro at om de da merker at huset er tomt og stille og mørkt så vurderer de en runde i huset?

Gammel 02-10-13, 21:47   #2
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

En ikke uvanlig modus her i byen har vært at de går fra dør til dør, åpner den, rapper det som ligger i gangen (telefoner, lommebøker, bilnøkler) og så stikker. Om folk er hjemme eller ikke. Og jeg vil tro at om de da merker at huset er tomt og stille og mørkt så vurderer de en runde i huset?

Er det sant?! Skal jeg slutte å mobbe mannen for at han er skyggeredd som ikke går ut med søpla uten å låse en gang, altså?

Jeg er oppvokst på bøgda, og den perioden vi hadde hund, så sto nøkkelen alltid i døra, på utsiden. Hunden måtte jo kunne slippes ut raskt om det skulle begynne å brenne, må vite!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-13, 21:55   #3
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke gått fra huset ulåst, men en gang glemte jeg å lukke og låse ytterdøra etter meg (den stod nesten helt inntil da) etter å ha kommet hjem med et lass handleposer. Jeg oppdaget ikke det før jeg stod opp og skulle ut neste morgen. Da hadde mannen vært bortreist om natten og jeg er skikkelig husredd og lytter til alle rare lyder, og denne ene natten kunne jo faktisk hvem som helst ha kommet seg inn.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.