|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du verv i frivillighet/barns aktiviteter? | |||
Har ikke hatt verv de siste årene/aldri hatt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
23 | 13,53% |
Har ingen verv for tiden |
40 | 23,53% |
Har ett verv verv |
50 | 29,41% |
Har flere verv |
57 | 33,53% |
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg har litt samme erfaring som Polyanna, det går veldig fint rundt. Ressursterkt område med engasjerte foreldre der mange kjenner hverandre og omgås privat er en nøkkel til flere om vervene. Da er det dessuten hyggelig å gå på møtene, for det er folk man kjenner, folk som er flinke og som står litt på. Vi har noen formidable ressurser i FAU nå, det er rett og slett litt stilig! Samme i idrettslaget, der det sitter folk med skikkelig kompetanse på ulike områder.
![]() |
#2 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter
Dette er ikke ment som kritikk, men et lite obs!
![]() |
#3 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter
Viktig innspill dette syns jeg. Jeg har kjent en del på dette selv også, og har gått fra å være en aktiv forelder som engasjerte meg i mye, til å bli en forelder som møter opp der jeg skal - hovedsaklig fordi det er sterke klikkdannelser i foreldregruppene, og de kjører showet. Jeg var ikke vant til dette fra der vi bodde før, og har fortsatt ikke vent meg til det. Mye av agget jeg har mot fotballforeldre ligger begravet her - for de styrer ikke bare på fotballen, men på barnehage- og skolearenaen også. Min første opplevelse med dette stedet var da det skulle bygges ballbinge på skolen like etter vi flyttet hit. Det hadde jeg vært med på før, og jeg er generelt sett ganske glad i dugnader. Jeg møtte opp, med mann og barn, sånn som jeg var vant med - men opplevde at vi ble fullstendig oversett. Da jeg leste i avisen at de toneangivende 3-4 mennene skrøyt over hvor flinke de hadde vært - og kritiserte at ingen mødre møtte opp - da skjønte jeg kjapt at her var det jammen annerledes enn jeg var vant med... |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|