|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du verv i frivillighet/barns aktiviteter? | |||
| Har ikke hatt verv de siste årene/aldri hatt |
|
23 | 13,53% |
| Har ingen verv for tiden |
|
40 | 23,53% |
| Har ett verv verv |
|
50 | 29,41% |
| Har flere verv |
|
57 | 33,53% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterJeg stiller opp som klassekontakt og som organisator i fotballlaget fordi det er en del av dealen når man har barn i det norske samfunnet. Jeg ville mye heller trent, bakt boller eller slappet av på sofaen i stedet for å arrangere klassefest i 4. klasse eller booket gutter -00 inn på julecupen. Joda, klart jeg gjør en nyttig jobb, men jeg føler ikke en dyp tilfredsstillelse av å gjøre det, slik at det er det som driver meg. Og selv om jeg ikke bruker den lille fritiden jeg har til å bitche over alle de foreldrene som ikke _en_ eneste_ gang i løpet av 15-20 år med barn i grunnskolen stiller opp som klassekontakt, så irriterer de meg, de gjør det. Det er mulig de tror at vi som stiller opp på slike ting gjør det fordi vi er genuint interessert i å bruke all fritiden vår på gratisarbeid for deres unger, men sånn er det som regel ikke. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter
Også er det jo også sånn at de som er genuint interessert også ønsker at flere skal dra lasset. Det er faktisk veldig få som ønsker seg eneveldig makt over FAU eller andre verv, altså.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Men er det sånn at alle foreldre egner seg til å være klassekontakter? Jeg vet om folk jeg hadde foretrukket at ikke hadde et slikt verv. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I så fall bør man vel prøve å få en motkandidat?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteterNå ser det jo ut som noen mener at dersom man ikke har tatt sin tørn som klassekontakt så har man ikke gjort jobben. Helt sett bort fra de grunnene jeg nevnte tidligere så ville jeg ikke meldt meg som klassekontakt. Jeg er ikke egnet for oppgaven, jeg er ikke god i diskusjoner med ukjente om kompliserte tema (jo, det har vært noen av de i løpet av de årene vi har hatt barn i skolen), jeg ville ikke kunne klare å gjøre jobben på en god måte på grunn av hvordan jeg er som person. Er ikke det å være klassekontakt egentlig et tillitsverv, et verv man bør være egnet til å inneha? Man skal jo tale noens interesser. Det blir litt som å forlange at alle foreldre som har barn på fotballlaget eller i korpset burde ta sin tørn som instruktør. Igjen, det finnes tusen måter å bidra på. Å ta et verv hvor man må tale noens sak er ikke for alle. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Ja, klart alle skal bidra. Men det er vel sånn at enkelte folk passer bedre til noen verv enn det andre gjør? Enkelte slike verv krever jo at man er god til å kommunisere med folk og er en person som har litt orden på ting. For meg er ikke det det samme å ikke ville ha et slikt verv som at man ikke stiller opp på dugnad, kjøring, loddsalg eller kakebaking. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|