|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I mål
|
Sv: Blir jeg slankere av dette?
Jeg kunne ikke fungert på så lite mat, og selv om det fungerer for noen, tenker jeg at de aller fleste vil gå på en kjempesprekk utover dagen hvis de starter med ETT knekkebrød. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Det kan jeg ikke si så mye om, men ett knekkebrød er en helt normal frokost for meg.
|
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Tja, det kan godt hende en del mennesker kan venne seg til det, men jeg holder fast ved at for folk med et vanlig aktivitetsnivå som skal fungere med barn og jobb så er dette rett og slett for lite mat. Dette vil bekreftes av enhver kaloriberegning. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, og der var jeg også en gang, og det jeg beskrev fungerte (og fungerer enda) for meg. Kan jo tenkes at det er flere av oss? Om man kjenner at det ikke fungerer, så må man jo bare justere.
|
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Jeg oppfatter HI dithen at hun trenger råd, og da synes jeg det er viktig at jeg ikke gir råd om altfor lite mat. Jeg synes faktisk man har et ansvar for å si fra at det hun skisserer i HI er skrekkelig lite mat, og vil være for lite for de aller fleste, ellers er det lett å tenke at det er en selv det er noe galt med hvis man ikke greier spise så lite. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir jeg slankere av dette?Jeg er større en HI, og kanskje mer aktiv. Jeg fryser og får hodepine av kun 1500 kcal om dagen. Og hadde ikke klart meg på det du nevner.
|
|
|
|
#7 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
Sv: Blir jeg slankere av dette?Jeg har hatt god nytte av å registrere kalorier (benytter shapeup app - gratisversjonen). Den beregner optimalt kaloriinntak etter kjønn, alder, vekt, aktivitetsnivå og ønsket vekttap. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir jeg slankere av dette?Takk for gode tips! Kom gjerne med flere. |
|