|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JuleaftendilemmaGår det an å snakke med henne om at du ønsker å dele ut pakkene senere? At hun skal bestemme når middagen serveres når hun er gjest, høres så sært at jeg rett og slett ikke vet hva jeg skal si til det. Veldig sært at hun har det så travelt med gaveåpning også, hos oss er det helst barna som har problemer med å styre seg akkurat der. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
lettere utlada
|
Sv: Juleaftendilemma
Svigermor ER et barn.
|
|
|
#3 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: JuleaftendilemmaJeg ville invitert svigers. Hva om du inviterer med beskjed om at det blir middag klokka 17.30 i år? Og kan ikke svigerfar få legge seg nedpå rett etter middag, med avtale om at dere skal si ifra til ham så snart det er tid for gaver? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Tror jeg ville gått for en slik løsning jeg også, og si at mannen skal dele ut gavene i år, på deres måte. Vi har regel om en gave av gangen her, så alle ser hva den ene får. At svigerfar må legge seg nedpå er nok en vane som er litt lei, så jeg ville nok gitt han muligheten for en liten hvil etter middag. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Drømmer
|
Sv: JulaftendilemmaJeg ville invitert de til middag til 17.30 eller 18, dere bestemmer tidspunktet. Det med pakeåpningen skjnner jeg at du vil ikk endre på, svigerfamilien min er også sånn som bare kaster pakkene rundt og ingem får med seg hva andre får. Vi har det stikk motsatt i minfamilie. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JuleaftendilemmaInviter svigers, men vær rimelig tydelig på at du vil ha regien. Middag serveres når du er klar for det, og begynner hun å stresse med gaver får du le av det og si hun er verre enn barna. Gi henne noe annet å holde på med istedet, oppvasken kanskje? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Er frisk!
|
Du har min svigermor... Bortsett fra at hun maser om at BARNA er så utålmodige. Jada...selv barna synes det går i altfor høyt tempo der i gården. Min dypeste sympati.
|
|
|
|
#8 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Og barn må oppdras til å lære at i andres hus er det andre enn dem selv som bestemmer. Jeg synes du skal benytte anledningen til å belære svigermor litt, på en fin og tydelig måte, ellers så vil du jo bare møte på den samme problemstillingen ved senere julaftener. Litt surmuling kan du forvente, men neste gang går det bedre. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|