|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Julaftendilemma
Jeg tenker at man er relativt heldig om alle man kan tenkes å måtte feire jul sammen med er mottakelige for den type innspill, og tar dem til etterretning. Det er jo gjerne etter å ha forsøkt mer diplomatiske kanaler, uten hell, år etter år, at sånne innlegg som Taiens hovedinnlegg blir skrevet?
|
|
|
|
#2 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Jeg hang meg opp i at de ikke kommer med direkte krav, men sutrer. Da tenker jeg som så at det også er tolking i bildet her og at man selv ikke har gitt klare beskjeder. Hvis man derimot ikke blir hørt når man gir klare beskjeder så oppfatter jeg det som krav, ikke sutring.
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulaftendilemmaJeg er enig med Java, og synes man godt kan gi og ta litt. Jeg hadde hatt null problemer med å spise til et annet tidspunkt enn vi pleier og å bli irritert fordi svigerfar trenger en hvil på sofaen kan jeg ikke begripe (jeg måtte ha meg en liten blund før gaveåpningen de to julaftene jeg var høygravid, og jeg hadde fått bakoversveis om noen hadde blitt sur pga dette).
|
|
|
#4 |
|
lettere utlada
|
Hvor i himmelens navn står det at jeg er irritert på at svigerfar trenger en hvil?! Det jeg er irritert over evnt er at han ikke tar imot tilbudet vi gir om å få strekke seg ut litt.
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg oppfatter deg i hvert fall ikke ufølsom, snarere litt for samvittighetsfull og en som gjerne vil gjøre alle til lags. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: JulaftendilemmaJeg synes at svigerfar er veldig vrang da som insisterer på å ta seg en lur, men den må være hjemme.
|
|
|
#7 |
|
lettere utlada
|
Vet du, det syns jeg var en god idé. Det tror jeg jammen jeg vil prøve og se hva hun sier.
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg tror ikke du er ufølsom, men jeg tror du trenger å morske deg litt til og si ifra på en direkte måte. Det er eneste måte å finne ut om dere kan ha en julefeiring sammen som er ålreit for alle. Og om svigers ikke er med på det i det hele tatt, så får du tørre å leve med at de blir sure.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|