|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
| Se resultatene: Hvilken setning er riktig? | |||
| Setning 1 (they went, she was trying) |
|
16 | 44,44% |
| Setning 2 (they were going, she tried) |
|
3 | 8,33% |
| Begge |
|
12 | 33,33% |
| Ingen |
|
2 | 5,56% |
| Hvem kaller hunden sin for Barker? |
|
4 | 11,11% |
| Kunne hun ikke bare sendt en e-post i stedet, så hadde vi sluppet hele problemet? |
|
6 | 16,67% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 36. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Engelskspørsmål
Er ikke "Barker" den gamle, sprøyte gale grandonkelen? Er det en hund?!
|
|
|
#23 |
|
kamerat
|
Tror dette er Toffen på semantiker-overdrive. Poenget mitt (om jeg har noe), er vel at det at de faktisk er ute og går, bare er implisert av "went", som strengt tatt bare sier at de har gått av gårde. Don't mind me.
|
|
|
#24 |
|
Introvert optimist
|
Sv: EngelskspørsmålJeg er litt usikker her. Jeg ville brukt versjon 2, men jeg finner ingen feil ved 1.
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Sv: Engelskspørsmål"While" og "were going" for passer jo ikke sammen. "Imens de skulle på tur", liksom. Det kan jo ikke være imens noe som skal skje, men ikke har skjedd ennå.
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
Jeg tenkte som sagt "go for a walk" som synonym for "walk", og "while they were walking" er jo helt kosher. Men jeg innser at mange tydeligvis ikke synes man kan bruke "go" i den formen på den måten, og det er godt mulig dette stemmer.
|
|
|
#27 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja denne støtter jeg.
|
|
|
#28 |
|
Kidding, right?
|
Sv: EngelskspørsmålJeg har ikke problemer med noen av dem, men hvis det skal være en direkte oversettelse av noe er det klart nyansene i de to setningene spiller inn. Ingen engelskmenn ville vel reagert på noen av dem tenker jeg.
|
|
|
|
#29 |
|
Glamorøs
|
Jeg bare synseføler, så min oppfatning trenger ikke være korrekt på noe som helst vis.
|
|
|
#30 |
|
Mother of Dragons
|
Enig. "Going for a walk" er jo helt synonymt med "taking a walk" som er mer amerikansk.
|
|
|
#31 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EngelskspørsmålHvis en kunde hadde kommet til meg med de setningene, hadde jeg ikke godkjent noen av dem (jeg er translatør i engelsk). |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EngelskspørsmålWhile Lisa and Jade were walking Barker, Emma tried to phone them.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|