|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#481 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Vi har "julepost" hengende i gangen: En sånn sak man henger opp år etter år hvor kortene står i en lomme. Danderer de så flest mulig stikker opp. Veldig koselig.
|
|
|
#482 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg henger julekortene opp på brede bånd på veggen (litt i britisk tradisjon). Fester dem med små treklyper og lar bildet være fremme enten det er med barn eller et "vanlig" kort. Vi har forresten et godt voksent ektepar på julekortlisten som også lager kort av bilder. Nå av seg selv, det synes jeg er koselig. |
|
|
|
|
|
#483 |
|
passe nerd
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg må få poengtere at jeg ikke tenker at andre skulle skåne meg, det er bare det at jeg husker det som så inderlig sårt og tungt at jeg ikke har klart å få meg selv til å bruke bilder av barna på julekortene. Det er ikke ment for å bli en diskusjon over hva en må tenke gjennom og hva en ikke gidder tenke gjennom for andre osv, det var mer om det var slik at plenum synes det er merkelig med julekort uten barn på fremsiden.
|
|
|
#484 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Nei, jeg synes det er helt greit med julekort uten bilder av barn, men jeg må innrømme jeg ville stusset om grunnen var for å skåne barnløse. Jeg hørte om noen som ikke hadde bilder av barna på julekortet, sånn i tilfelle det skulle havne i hendene på pedofile. Jeg synes det også var litt rart. Men for all del, hver med sitt.
|
|
|
|
#485 |
|
passe nerd
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Poenget med at jeg nevnte bakgrunnshistorien var for å få med hvordan JEG følte det og HVORFOR jeg da ikke helt har klart å komme over det, at jeg skjønner det er over kanten men er ikke sikker på om jeg klarer å snu hjernen min til at det er greit. Jeg har ingen problemer med julekort av andres barn nå lengre. Og det var stort sett koselig før også, bare ikke akkurat midt i jula og alle på en gang og og, det var bare mye på en gang og det satte spor selv om de sporene er aldri så ulogiske
|
|
|
#486 |
|
passe nerd
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Og det var ikke meningen å spore av tråden fra hyggelig julesnakk altså!
|
|
|
#487 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?
|
|
|
|
|
|
#488 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?De bildene var jo fantastiske, Odelia!
|
|
|
|
#489 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg kjenner problemstillingen Odelia. Det er ufattelig hvor vanskelig det er å få tre barn til å se normale ut samtidig. Og han som burde være enklest er den verste. Vi bestikket eldstemann med ekstra spilletid på nettbrettet i den tro at det ville få ham til å smile på kommando. Den gang ei og han er grunnen til at ikke ett eneste bilde ble 100%, men vi fikk til slutt plukket ut ett som kunne gå. Jaja, forhåpentligvis blir det enklere med årene.
|
|
|
#490 |
|
Medlem siden: Jul 2009
For ikke å si umulig når det er 4 barn |
|
|
|
|
|
#491 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Da, som svar på spørsmålet. Nei, jeg hadde ikke syntes det var rart i det hele tatt om noen som hadde barn sendte kort uten bilder av barnene. Hvorfor skulle det være rart? Det hyggelige er jo at man får et kort og får vite litt om hvordan de har det. |
|
|
|
|
|
#492 |
|
Passiv
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Tanta og onkelen min sender julekort med helsprø bilder av seg selv. Kjempekult, synes jeg! Mye, mye morsommer enn disse barnebildene, om jeg skal være helt ærlig. |
|
|
|
#493 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Vi også. Jeg liker det egentlig ikke, for man kan ikke se julekortene hos oss. Men det er mannen som har laget juleposten, i en alder av 9 år, så jeg synes liksom den bør henge framme... |
|
|
|
|
|
#494 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg er fryktelig lite nostalgisk på slike ting. Jeg har en julepost-greie jeg laget som barn, men jeg synes det er mye kjekkere å ha julekortene på veggen. De klistres opp i gangen, så alle som kommer på besøk får se dem. Det er veldig koselig.
|
|
|
|
#495 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg er nostalgisk på noe. Særlig det som kommer fra barndomshjemmet til mannen, for det er fryktelig lite. De har knapt noen tradisjoner, det finnes ingen bilder, og i det hele tatt. Så denne juleposten verner jeg veldig om. |
|
|
|
|
|
#496 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Har og en slik en.
|
|
|
#497 |
|
nju nja njo
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Jeg henger opp julekortene med små klyper på en hyssing. Fineste julepynten vi hvert år.
|
|
|
#498 |
|
|
Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?Ah, julekort og fotokalender i boks. Denne tråden gjør faktisk at jeg får ting unna, ikke dumt altså! Vi henger forøvrig også opp alle julekortene, men må bytte på hvilke som får plass i klypelenken. Få flere klyper, kanskje. :gruble.
|
|
|
|
#499 |
|
nju nja njo
|
Og lengre snor.
|
|
|
#500 |
|
Personlig pessimist
|
Det var derfor jeg ga opp snor.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|