Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker du når noen sier de er...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 15:10   #1
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er humanetiker, derfor dømmer jeg ingen for sin tro. Det er opp til den selv, om de vil være kristen eller muslim. Syns ikke noe er no verre enn no annet, eller bedre.. Personlig tror jeg ikke på noen Gud, så alt i alt handler det om respekt. Syns Kardemommebyloven er bra jeg.

Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill. Og forøvrig kan man gjøre hva man vil...

....Men

hi hi.. trykket litt for fort her.. Men jeg spør og graver alle om hva de tror og mener.. for kunnskapens skyld.

Sist redigert av DM : 07-10-06 kl 16:17. Årsak: Slo sammen trippelposting
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 15:14   #2
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du når noen sier de er...

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Jeg er humanetiker, derfor dømmer jeg ingen for sin tro.

Det er jo flott at du tenker sånn.

Jeg er også humanetiker, men etter min mening kan det være like fordømmende å ikke ha en gud som å ha det i forhold til hvordan man ser på mennesker med andre livssyn?

Synes ikke egentlig humanetiker at alle burde ha hatt det samme livssyn som dem?

Gammel 07-10-06, 15:22   #3
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Det er jo flott at du tenker sånn.

Jeg er også humanetiker, men etter min mening kan det være like fordømmende å ikke ha en gud som å ha det i forhold til hvordan man ser på mennesker med andre livssyn?

Synes ikke egentlig humanetiker at alle burde ha hatt det samme livssyn som dem?

Jeg føler det ikke sånn.. Det er ihvertfall et samfunn man ikke kan melde seg inn i før man er myndig. Jeg ble vel helst engasjert der pga at de er for å skille stat/kirke. Syns ikke kristendommen har noe for seg i politikken og skolen, det er alt for mange forskjellige mennesker i Norge for det. Det blir litt galt for meg når voksne skal "forkynne" for barna. De kan få kunnskapen, og heller velge når de blir gamle nok. Vet jo at i prinsippet det er sånn det skal være i skolen i dag, men det er det bare ikke ennå..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 15:24   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Hehe, du kan så si! Er humanetiker og ateist selv, og jeg tror jo riktignok at alle som tror på en Gud tar feil, men jeg prøver å respektere troen deres for det. Så lenge de respekterer min mangel på det samme.

Har en veldig god venninne som ble kristen for noen år tilbake, jeg har ingen problemer med å diskutere tro med henne, og vi har gjensidig respekt for at vi aldri kommer til greie å "verve" den andre. Og det er ikke det samtalene våre går ut på heller, vi har interessante meningsutvekslinger om hvor forskjellig vi ser forskjellige situasjoner, og det er jo alltid nyttig å tilegne seg kunnskap om.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 18:07   #5
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har hatt mye med både muslimer, kristne, misjonærer og Jehovas Vitner å gjøre. Så jeg hadde vel reagert med nysgjerrighet overfor jøden og buddhisten, og prøvd å finne et passende tidspunkt for å spørre dem litt hvordan det var å være buddhist/jøde, hvis ikke de fortalte om det uoppfordret.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 18:14   #6
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

1.ja vel
2. ja vel
3.ja....
4.ok
5.ok..javel
6. Tenker ikke så mye sier ja vel og lukker døra.
7.Ikke i kveld kjære jeg har hodepine.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.