|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jeg er humanetiker, derfor dømmer jeg ingen for sin tro. Det er opp til den selv, om de vil være kristen eller muslim. Syns ikke noe er no verre enn no annet, eller bedre.. Personlig tror jeg ikke på noen Gud, så alt i alt handler det om respekt. Syns Kardemommebyloven er bra jeg. Sist redigert av DM : 07-10-06 kl 16:17. Årsak: Slo sammen trippelposting |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hva tenker du når noen sier de er...
Det er jo flott at du tenker sånn.
![]() |
#3 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
Jeg føler det ikke sånn.. Det er ihvertfall et samfunn man ikke kan melde seg inn i før man er myndig. Jeg ble vel helst engasjert der pga at de er for å skille stat/kirke. Syns ikke kristendommen har noe for seg i politikken og skolen, det er alt for mange forskjellige mennesker i Norge for det. Det blir litt galt for meg når voksne skal "forkynne" for barna. De kan få kunnskapen, og heller velge når de blir gamle nok. Vet jo at i prinsippet det er sånn det skal være i skolen i dag, men det er det bare ikke ennå.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
Hehe, du kan så si! Er humanetiker og ateist selv, og jeg tror jo riktignok at alle som tror på en Gud tar feil, men jeg prøver å respektere troen deres for det. Så lenge de respekterer min mangel på det samme.
![]() |
#5 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Hva tenker du når noen sier de er...Jeg har hatt mye med både muslimer, kristne, misjonærer og Jehovas Vitner å gjøre. Så jeg hadde vel reagert med nysgjerrighet overfor jøden og buddhisten, og prøvd å finne et passende tidspunkt for å spørre dem litt hvordan det var å være buddhist/jøde, hvis ikke de fortalte om det uoppfordret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Hva tenker du når noen sier de er...1.ja vel |
![]() |
![]() |
![]() |