Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Det hoper seg opp med rene klær

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-13, 09:40   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det hoper seg opp med rene klær

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva er det dere vasker på 60 grader da? Her går sengetøy ofte på det, lite annet.

Håndklær, treningstøy, undertøy, sokker, strømpebukser, t-skjorter. Sånne ting som det blir bakterier i som skaper lukt om det aldri får en runde på 60 grader.

Sengetøy vasker jeg alltid på 90. Og ofte håndklær også.

http://www.plusstid.no/Klesvask/Arti...ere-temperatur

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 09:42   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sengetøy går på 90 her også. Og som regel håndklær, men de vaskes også på 60.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 10:25   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Sengetøy går på 90 her også. Og som regel håndklær, men de vaskes også på 60.

Hender jeg tar håndklær på 60, men som regel på 90.

Gammel 20-11-13, 10:26   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Håndklær, treningstøy, undertøy, sokker, strømpebukser, t-skjorter. Sånne ting som det blir bakterier i som skaper lukt om det aldri får en runde på 60 grader.

Jeg er visst en sjuske!

Gammel 20-11-13, 10:35   #5
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her går sengetøy og håndklær, inkludert kluter, på 90 grader. Undertøy går på 60 grader og er det lite så hiver jeg med annet som der står skal tåle 60 eller som jeg mener bør tåle det. Ellers sorteres det i lyst og mørkt, men er det godt brukte plagg(det vil si ingen nye med mulig overskuddsfarge) så kan jeg slumpe til å blande også. De går på 30-50 grader, som regel 40. Egen ullvask kommer i tillegg.

Gammel 20-11-13, 10:44   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg er visst en sjuske!

Med unntak av håndklær vasker jeg ikke de andre tingene på 60 grader, 90 grader bruker jeg aldri, og jeg synes ikke det er det minste sjuskete. Undertøyet, sokkene og T-skjortene lukter og ser helt rene ut også på 40 grader.

Gammel 20-11-13, 10:48   #7
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Med unntak av håndklær vasker jeg ikke de andre tingene på 60 grader, 90 grader bruker jeg aldri, og jeg synes ikke det er det minste sjuskete. Undertøyet, sokkene og T-skjortene lukter og ser helt rene ut også på 40 grader.

Jeg har lest et sted at man skal vaske på 90 grader hvertfall et par ganger i mnd for å unngå at noe (aner ikke hva - det har jeg glemt) skjer med maskinen. Sur lukt kanskje?

Derfor vasker jeg stort sett håndklær og sengetøy på 90.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.