Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Ford Focus stasjonsvogn

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-13, 13:08   #1
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ford Focus stasjonsvogn

Sett i dagens marked synes jeg ikke Focus framstår som så veldig attraktiv. For eksempel helt nye Octaiva er noe jeg her ville sett på.

Automat: Kommer litt an på kjøremønsteret. Er det mye by- og køkjøring? Går det til helvete er det klart dyrere, men hvor lenge ser man for seg å ha bilen?

Motor: Om man ikke har helt spesielle krav, burde det ikke være noe veldig problem selv med 1.0-motoren på 100 hk i Focus. Men anbefaler her å leste tester av bilen med denne motoren. Ser man samtidig på f.eks. Octavia er det 1.2L som er det mest aktuelle i lavere prisklasse om man skal ha bensin. Men det er motorer med turbo, som gjør at bilene drar ganske godt fra et lavere turtall enn eldre større bensinmotorer med tilsvarende antall hestekrefter. Men dieselmotorene i dette prissegmentet framstår nok som noe sterkere - også da selv om antallet hestekrefter er det samme.

Diesel/Bensin: Hvor mye kjører man i året og hva er den typiske bruken? Er det noe særlig med langkjøring og landeveiskjøring, eller i all hovedsak bykjøring?

Utstyr: Xenon, parkeringssensor, automatisk klimaanlegg og tilhengerfeste.

Gammel 04-12-13, 21:10   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Sett i dagens marked synes jeg ikke Focus framstår som så veldig attraktiv. For eksempel helt nye Octaiva er noe jeg her ville sett på.

Mannen nekter Skoda.

Automat: Kommer litt an på kjøremønsteret. Er det mye by- og køkjøring? Går det til helvete er det klart dyrere, men hvor lenge ser man for seg å ha bilen?

Tja. Kø til jobb, lite bykjøring eller kø ellers.

Motor: Om man ikke har helt spesielle krav, burde det ikke være noe veldig problem selv med 1.0-motoren på 100 hk i Focus. Men anbefaler her å leste tester av bilen med denne motoren. Ser man samtidig på f.eks. Octavia er det 1.2L som er det mest aktuelle i lavere prisklasse om man skal ha bensin. Men det er motorer med turbo, som gjør at bilene drar ganske godt fra et lavere turtall enn eldre større bensinmotorer med tilsvarende antall hestekrefter. Men dieselmotorene i dette prissegmentet framstår nok som noe sterkere - også da selv om antallet hestekrefter er det samme.

Diesel/Bensin: Hvor mye kjører man i året og hva er den typiske bruken? Er det noe særlig med langkjøring og landeveiskjøring, eller i all hovedsak bykjøring?

Mest småkjøring, men ikke i by. Noen langturer i løpet av året, type fjellet og sånt.

Utstyr: Xenon, parkeringssensor, automatisk klimaanlegg og tilhengerfeste.

Takk for svar alle! Jeg vil helst ha en bitteliten bil som er stor inni, nemlig. Mondeo blir vel en del større og endel dyrere?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-13, 13:22   #3
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Liten bil som likevel er stor, er noe jeg tenker på også. Toyota Auris stasjonsvogn, eller Ford Focus stasjonsvogn.

Jeg har også lurt på Skoda octavia, men den er vel litt større?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-13, 18:34   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Liten bil som likevel er stor, er noe jeg tenker på også. Toyota Auris stasjonsvogn, eller Ford Focus stasjonsvogn.

Jeg har også lurt på Skoda octavia, men den er vel litt større?

Octavia er i samme klasse, men har litt større bagasjerom.
Ellers er jo også Golf stasjonsvogn - som er bilen Octavia er basert på - i samme klasse.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.