Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-13, 17:38   #1
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

For henne er det jo en jobb. Mitt spørsmål er jo om ikke hennes arbeidsliv burde vært regulert på samme måten som andre sitt? Jeg har jo også en jobb, men må nok (dessverre? heldigvis?) forholde meg til et lovverk i bunn, både med tanke på det rent praktiske (oppmøte, antall timer overtid), men også det etiske (hvilke opplysninger jeg ikke kan se, hvilke opplysninger jeg ikke kan spre etc)

Hun reklamerer for både produkter, livsstil etc Hvorfor er det ikke ønskelig med et regulativ her? Hvis argumentet er at alle og enhver må passe på seg selv bør vi snarest mulig åpne for reklame for tobakk og alkohol også - de fleste har vel fått med seg at det ikke er heeeeelt topp for helsa å røyke.

Sammenlikningen er litt søkt all den tid hun vil være mer å regne for selvstendig næringsdrivende. Det er ingen regulering for hvor mange timer legger ned i egen virksomhet.

Når det gjelder hva hun reklamerer for så er jo det produktene. Hennes livsstil er det leserne som applauderer, usunn eller ei. Jeg vil tro vi aldri får en lov i Norge om at du ikke har lov til å legge ut bilder av deg selv på nett om du har et utseende som indikerer en usunn livsstil.

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Akkurat her peker du på noe av det jeg finner problematisk for meg også.

Dette i kombinasjon av kjøpehysteriet hennes gjør at jeg ikke finner henne som noen god rollemodell for verken meg selv eller mine døtre.
I den tiden jeg klikket meg inn der var det utrolig kalkulert med hvilke innlegg som kom til hvilken tid, alt etter om det var tid for å fikse negler/sette på slavehår/ny kjole til fest osv, og der behandling og produkter lå med fin link til bestillingsside.
Jeg finner slike ting såpass problematisk, spesielt i en tid der mange av prøver å bremse forbrukskarusellen at for meg var det kroken på døra. for blogglesingen.
Siden jeg ikke leser bloggen har jeg kun andrehåndskunnskap om de ulike diskusjoner rundt kropp og helse der, men dama er fin og trener beinhard, samt har et gjennomtenkt kosthold, og det synes jeg i grunnen hun kan få lov si noe om, det etisk vanskelige for meg er linken opp mot dyre produkter og tjenester.

Vi kan ikke se et annet menneskets vellykkethet på et område som et angrep eller en kritikk der man selv kanskje ikke er like vellykket, så jeg synes faktisk ikke det å legge ut et bilde av en flat mage man har jobbet steinhard for er så ille.

Nettopp, hun er ingen god rollemodell. Det er jeg helt enig i. Kan nesten ikke tro at jeg her forsvarer "fotballfruen" all den tid jeg aldri har lest bloggen hennes. Men så lenge det er lov til å blogge og brette ut privatliv og alt annet man måtte ønske på nett så der jeg ikke at hun gjør noe galt. Jeg velger å heller la være å lese og heller lese det jeg selv synes har interesse. Jeg velger også å prøve å få egne barn til å være edruelige i forhold til det de måtte finne på å lese. Mottaker er det aller viktigste vi kan jobbe med i denne sammenhengen. Jeg kan vanskelig se at det er mulig å få et lovverk rundt hva man skal få lov til å blogge om.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 19:47   #2
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Når det gjelder hva hun reklamerer for så er jo det produktene. Hennes livsstil er det leserne som applauderer, usunn eller ei. Jeg vil tro vi aldri får en lov i Norge om at du ikke har lov til å legge ut bilder av deg selv på nett om du har et utseende som indikerer en usunn livsstil

Det jeg mener er at hun legger ikke ut bilder av "seg selv" - hun legger ut bilder av "forretningsideen" Fotballfrue.

Jeg synes det er spennende å se i hvilken retning ting utvikler seg, jeg tror at dette med å isenesette seg selv, bruke seg selv som et produkt er noe vi bare har sett begynnelsen på.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.