Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-13, 22:02   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER: Kjøre Oslo-Trondheim i kveld. Ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Vi drog sørover forrige helg, og jeg anbefaler ikke turen med det været som er her nå. Nettopp på grunn av det Hillay sier, trailerne. Sørg i allefall for å ha med mat, drikke, full tank med drivstoff, noe godt før Kvikne, Berkåk. I det siste har trailerne stått i hytt og pine der oppe. Og man må venteeeeee.

Hehe, som en av de fastboende flirer jeg litt av dette altså, Det høres jo at som DEN utposten. Jeg har ikke matpakke i bilen når jeg henter i barnehagen altså. Selv om vi støtt står å venter på de helvetes traileren som kjører av. Og hele sommeren ligger de på støtfangeren vår å tuter...

Jeg haaaaaaaaaater trailere!!! Men man kan jo ikke slutte å kjøre bil av den grunn. Vinterføre er kjett ja, men sånn er det jo bare.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-13, 00:15   #2
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hehe, som en av de fastboende flirer jeg litt av dette altså, Det høres jo at som DEN utposten. Jeg har ikke matpakke i bilen når jeg henter i barnehagen altså. Selv om vi støtt står å venter på de helvetes traileren som kjører av. Og hele sommeren ligger de på støtfangeren vår å tuter...

Jeg haaaaaaaaaater trailere!!! Men man kan jo ikke slutte å kjøre bil av den grunn. Vinterføre er kjett ja, men sånn er det jo bare.

Det er den utposten! Neida tuller med deg Floksa, men jeg er vokst opp, og har bodd det meste av mitt liv på en "utpost" og ting tar tid når en trailer eller ti havner på tverra. Hjem forrige helg var en drøm. Sørover på torsdag et mare pga trailerne. Men ifølge lensmann i Rennebu hadde han ikke opplevd det så ille som den dagen siden på åttitallet.

Jeg har uttallige turer på vinterføre til og fra Oslo over Berkåk, og det har sjelden vært noe problem. Jeg har aldri vært redd for trailere heller. Det er stort sett en dyktig og reflektert yrkesgruppe som kjører disse store bilene. Problemet er utenlanske sjåfører med dårlige biler og førerkort kjøpt på svartebørs.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-13, 14:13   #3
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men dere synes sikkert det er greit at de "jævla turistene" er selvberga og ikke går tom for bensin midt i køa. Kjører man på natta er det dessuten bedre med matpakke enn kjip bensinstasjonsmat. Jeg tror også du har sagt noe tidligere om at dere kjører fullt påkledd, dvs at ungene har dresser på seg til og fra? Ergo har dere ikke behov for å tulle dere inn i pledd om bilen skulle svikte, slik som oss byfiser som knapt har votter i bilen. Du bor jo heller ikke langs hele strekningen, så forholdsreglene er ikke bare fordi man skal gjennom der du bor, liksom. :P

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.