|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Uniformert ungdom om uniformering
Jeg synes heller ikke det er viktig. Men mannen sier at i England fører det til bedre atferd blant barna når de er utenfor skolen, all den tid de kan spores opp.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Ah, sånn å forstå. Ja, jo. Det er jo et poeng. Jeg tenkte mest at det er negativt ift. at barn kan gjenkjenne at de er fra ulike skoler. Da jeg vokste opp var det til dels voldelige sammenstøt mellom ulike bydeler, og da hadde det ikke vært kult å reise rundt alene i noe som viste hvilken skole du tilhørte.
|
|
|
#4 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mannen min (også britisk) sier akkurat det samme. Og hvis politiet ser noen som skulker vet de hvor de skal leveres. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dig for victory!
|
Vi var på skolebesøk på en skole i UK i vår, og der brukte de ikke skoleuniform. Både elever og lærere syntes det fungerte bra, men de nevnte at det var et problem at skulkere fra andre skoler som lagde bråk i skoletida oppga til politiet at de gikk på denne skolen. Så det er vel noe i det.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|