|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
I mål
|
![]() Sv: Barn på besøk og matJeg forundres også veldig over problemstillingen. For barnehagebarn er vel dette noe som ligger inne i avtalen, som sagt over her. For skolebarn synes jeg vel det er en selvfølge at barnet selv vet at hun må ringe hjem og spørre om å få spise – altså enten komme hjem til middag eller ringe hjem og spørre om å få være lenger og spise. Jeg visste iallfall alltid det da jeg var barn, og regner ikke med at voksne skal trenge å minne skolebarn på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
flisespikker
|
![]() Sv: Barn på besøk og matJeg synes det høres rimelig ut at ungene ringer hjem og spør/sier fra dersom de ikke skal ha middag, akkurat som jeg synes det er greit å vite om det dersom mannen min spiser middag på jobb og dermed ikke skal ha noe. Jeg tror jeg kommer til å foretrekke en slik avtale når poden blir stor nok til at det er aktuelt. (Jeg tror det skal ganske mye til før jeg ville si at gutten ikke får lov til å spise hos venner, men det er greit å klarere det.) Og jeg tror jeg også ville bedt besøkende kamerater om å ringe hjem før de spiste middag hos oss.
![]() |
#23 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Barn på besøk og matNå er min lille så liten at dette ikke er aktuelt på en stund, men jeg tenker som de fleste andre at man gir beskjed dersom det er et stikke innom etter skolen besøk, og jeg tror jeg kommer til å be evt venner om å ringe hjem for å høre om det er greit. Og vil prøve å oppfordre lille til også å ringe hjem for å gi beskjed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Barn på besøk og matUngene (7 1/2 og 10 1/2) vet at de skal ringe hjem å gi beskjed om de spiser middag borte, men det er ofte de "glemmer" det.
![]() |
#25 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Barn på besøk og matKlippet fra en annen tråd: |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Barn på besøk og mat
Enig. Jeg hadde aldri ringt foreldrene til skolebarn og spurt om det var greit at de fikk mat. Jeg syns heller ikke det er noe problem om ungene får mat hos andre en gang i blant. Men det er greit at de sier fra hvor de er, middag eller ei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Barn på besøk og matNå er eldstemann så ung ennå at de ikke blir med hverandre hjem uten at vi foreldre har avtalt det på forhånd; enten telefonisk ved henting på skolen eller dager i forveien. Da avtales jo hentetidspunkt også, og da er det jo naturlig at man spiser hos vennen sin dersom henting skal skje feks etter barneTV (det vanligste tidspunktet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Barn på besøk og matHvis det er etter skolen-besøk med barn som blir hentet etter barnetv, så er middag inkludert, for å si det sånn. Er det besøk på en lørdag eller søndag, så ringer vi hjem for å høre om det er ok at ungen spiser hos oss. Det samme om vi har besøk av nabounger.
![]() |
#29 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Barn på besøk og matVet om en jente som pleide å leke med nabovennen på vei hjem fra skolen. Hvis hun ble bedt til middag ringte hun hjem først - for å sjekke hva de hjemme skulle spise. Dersom de hjemme skulle ha noe bedre enn naboene skulle ha, takket hun nei til middagsinvitasjonen
![]() |
#30 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Barn på besøk og matJeg forventer at 10-åringene selv vet hva de kan gjøre eller ikke gjøre der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn på besøk og matHer er jeg og min mann uenig. Han vil at våre barn skal ringe å gi beskjed, og venner må ringe å gi beskjed at de spiser hos oss. Han er kjip på brødmaten også. Eneste han deler ut er frukt og grønsaker.
![]() |
![]() |
#32 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Barn på besøk og matPå et planlagt besøk, som etter barnehagen, er det en del av "dealen" at de spiser borte. Men når de stikker innom naboen etter barnehagen så forventer jeg i grunnen at de blir sendt hjem når det skal spises. Eventuelt at de ringer oss.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|