Sv: Barnehage slutter med Luciafeiring pga integrering
Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.
Jeg er enig i mye av det du sier Mildrid, men har en liten kommentar til det med at det ofte ikke er de mest trengende som kommer hit. Det er ikke nødvendigvis de fattige som er de som er mest forfulgt i et land. De som kommer hit gjør det ikke nødvendigvis av mangel på materielle goder. De kommer fordi de er forfulgt i hjemlandet og risikerer å bli drept. Da hjelper det ikke at de har penger.
Så det at en person ikke er fattig i landet han kommer fra trenger ikke ha noen verdens ting å si for hvor mye han trenger å få søke tilflukt her.
Det er definitivt et poeng også. Men det er jo tragisk at man har slike som Amal Aden, som som lesbisk ville kunne fått dødsstraff i Somaila, og så blir hun sjikanert og truet av landsmenn her i Norge.
Jeg tror de aller fleste av oss har det i seg at man vil søke etter et bedre sted å bo, enten det er økonomisk nød eller politisk, kulturell eller religiøs forfølgelse man er utsatt for.
Men jeg kar meg provosere av muslimer, selv om de er få, som snakker om å innføre sharialover i vestlige land. De har i mine øyne misforstått noe så fundamentalt.