|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?Jada, aaaalle i tråden her er sikkert superobjektive.
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?Mulig jeg er rar, men det slo meg her en dagen at den unge damen så helt ordinær ut. Som et vanlig barn som jeg ikke har noe forhold til. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
![]() |
Sv: Er det sikrest å ikke ha for pene barn?Hva man oppfatter som billedskjønt er selvsagt individuelt, men som Sitron påpeker er flertallet ofte enige om hva som er mer tiltrekkende enn normen. Dette varierer kanskje fra kultur til kultur, men i adosjonssammenheng er 'caucasian' (hvite barn), mer etterspurt enn andre (tror dette var på verdensbasis, men skal ikke standhaftig si dette uten å sjekke). Jeg vil tro at flere faktorer spiller inn med tanke på risikoen. Ikke minst muligheten til å bortføre barn. Jeg fordømmer på ingen måte foreldrene i Madeleine saken, men for å ta det som et eksempel, er det ikke enklere for kidnapperen å bortføre et barn som er uten tilsyn? Det er også forskjell på hvordan bortføringer skjer, noen blir tatt rett av gaten/lekeplassen/handlesenter etc, og andre blir tatt hjemmefra eller i kjente omgivelser hvor gjerningsmannen enten kjenner familien eller har hatt tid til å følge foreldre og/eller barns rutiner og vet når og hvor barn er. Uansett er det både tragisk og skummelt, og avhengig av måten barn forsvinner på tror jeg ikke nødvendigvis det er større risiko for 'vakre' barn.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|