Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor kan ikke førerkortregisteret være offentlig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-14, 07:15   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kan ikke førerkortregisteret være offentlig?

Man kunne hatt et offentlig førerkortregister på samme måte som at skattelister ligger åpent. Fødselsår og bosted kunne vært offentlig. Navn på bileiere er jo offentlige og jeg ser ikke noe prinsipielt i veien for at førerkort er info som kunne vært offentlig. Kanskje jeg har oversett noen viktige ting, men jeg ser dem ikke nå.

Rundt 14000 kjører uten førerkort og de utgjør gjennomsnittlig større risiko i trafikken enn dem som har førerkort. Nå har vel de fleste av dem opplæring, men har av en eller annen grunn ikke førerkort lengre og det gjør det ikke mindre bekymringsfullt.

Der jeg vokste opp er det et ganske stort problem at folk kjører ruspåvirket uten førerkort. Det skaper og har skapt mange situasjoner i trafikken som vi skulle vært foruten. Om det hadde hatt noe poeng med førerkortregister vet jeg ikke, men det kunne kanskje gjort det enklere å tipse politiet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.