Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva betale for hjelp i konfirmasjon

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-14, 10:12   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betale for hjelp i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg skal hjelpe til i en konfirmasjon til våren og hadde ikke sett for meg å få noe som helst. Jeg ville ikke likt å få penger av venner og bekjente for å gjøre denne typen dugnadstjeneste. En flaske vin eller en blomst hadde vært mer enn nok. Man må da kunne be om hjelp og hjelpe andre uten å betale/forvente lønn.

Det beror da veldig på hvem det er som hjelper og på hvordan man ber om hjelpen. Hvis jeg hjalp en god venninne med noe slikt, så hadde jeg ikke forventet noe annet enn en takk og kanskje en vinflaske. Hvis jeg hadde hjulpet noen jeg ikke kjente så godt, fordi de hadde annonsert på Facebook at "vi er ute etter en person som kan gjøre kjøkkentjeneste i vår konfirmasjon", så hadde jeg nok "tenkt mitt" dersom det viste seg at jeg hadde gjort jobben for knapper og glansbilder.

Jeg tenker at når man skal lønne vedkommende som hjelper til, så er det lurt å avtale beløp i forkant, så jeg ville nok spurt om 1500 var ok betaling.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.