Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Skolestart for 5-åringer?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-14, 09:35   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolestart for 5-åringer?

Guttene våre er nok forskellige, Input. Eller "krever" din norskopplæring, så han kan lese bøkene selv? Og ang. hva skolen innebærer, kommer jo det an på hvordan det er på skolen. Er det strengt regime med null mulighet for at urolige smårumper skal få muligheten til å roe seg litt ned, blir det veldig feil, men med et saktere tempo, tilpasset opplegg hvor ungene kan få fordype seg i fag; i matte, i norsk, i engelsk, i naturfag, har vi et glimrende utgangspunkt. Barnehagene gjør ikke det, fordyper seg i fag. Jeg hadde mine to i en Montessoribarnehage, og hadde alle barnehager vært sånn, skulle jeg ikke sagt et ord.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 09:44   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolestart for 5-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Guttene våre er nok forskellige, Input. Eller "krever" din norskopplæring, så han kan lese bøkene selv?

Jeg vet ikke hva du mener med krever, men han var/er helt fortvilet fordi han ikke kan lese. Han oppdager at det finnes noe han ikke kan, bestemmer seg for å lære det og da er det det eneste jeg hører om helt til han kan det. Første gangen jeg opplevde det så "sterkt" var da han var ca 2,5 år og skulle lære forskjellen på høyre og venstre. Jeg er veldig overrasket (og litt misunnelig ) over evnen han har til å sette seg ned og pugge ting til det sitter. (Dessverre er han ikke like interessert i å lære fysiske ferdigheter, det skulle jeg ønske han var.)

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.