|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Betalingsmur på AftenpostenJeg syns det er helt ok, jeg. Vi har sluttet med papiraviser, og leser heller på nett og nettbrett. Aviser lages jo ikke av veldedige hensikter, men for å tjene penger. Når folk ikke lengre vil ha avisene i papirformat, må jo avisene sikre inntjening på andre måter. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Betalingsmur på AftenpostenJeg har også lagt merke til dette. Etter dette ble innført leser jeg kun Oslo by saker. Er veldig restriktiv med de 8 gratis artiklene.
|
|
|
|
#3 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Betalingsmur på Aftenposten
Det forstår jo alle, men det skjer selvsagt noe med annonseinntekten når antall lesere faller. Et eksempel er TV-program med få seere. Det kan jo være et godt program kvalitetsmessig, men "money talks". Og om annonnsørene trekker seg, fordi seer-tallene er lave, tas programmet av. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Betalingsmur på AftenpostenViss du sletter cockies eller går inn via lenker gjennom andre program, som Twitterappen eller facebook-appen på mobil/iPad, feedly eller liknande, får du mange fleire artiklar.
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Betalingsmur på Aftenposten
Ja, og skulle jeg begynt å betale for nettavis måtte de legge ut alle artiklene sine, ikke bare et utvalg slik som nå. Svært mange avisinnlegg og kronikker legges ikke tilgjengelig på nett.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Betalingsmur på AftenpostenDersom det er ein artikkel eg veldig gjerne vil lese i Aftenposten etter at eg har brukt opp dei 8 går eg inn på atekst.no sidan jobben har abonnement der. Der har eg tilgang til pdf av alle norske papiraviser. Sikkert endå meir etisk betenkelig sidan eg brukar jobben sitt abonnement til å lese artiklar som ikkje har noko med jobben å gjere.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|