Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Betalingsmur på Aftenposten

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-14, 11:46   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Jeg syns det er helt ok, jeg. Vi har sluttet med papiraviser, og leser heller på nett og nettbrett. Aviser lages jo ikke av veldedige hensikter, men for å tjene penger. Når folk ikke lengre vil ha avisene i papirformat, må jo avisene sikre inntjening på andre måter.

Da har man to valg, betale eller nøye seg med fordummende, vold- og sexfikserte Dagbladet-/VG-nyheter. Alt som står i papiravisen står også i Aftenposten digitialavis.

Med Spidkonto er man innlogget overalt, og kan veksle mellom Aftenposten, BT, finn.no og en hel del andre nettsteder. Det gjelder bare å samle alle abo på en Spidkonto.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 11:50   #2
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Jeg har også lagt merke til dette. Etter dette ble innført leser jeg kun Oslo by saker. Er veldig restriktiv med de 8 gratis artiklene.
Jeg nekter å betale 199 i mnd for full tilgang. Jeg betaler heller hvis det er noe helt spesiellt jeg vil lese.
Liker VG sin måte bedre.

Gammel 29-01-14, 12:00   #3
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg syns det er helt ok, jeg. Vi har sluttet med papiraviser, og leser heller på nett og nettbrett. Aviser lages jo ikke av veldedige hensikter, men for å tjene penger. Når folk ikke lengre vil ha avisene i papirformat, må jo avisene sikre inntjening på andre måter.

Det forstår jo alle, men det skjer selvsagt noe med annonseinntekten når antall lesere faller. Et eksempel er TV-program med få seere. Det kan jo være et godt program kvalitetsmessig, men "money talks". Og om annonnsørene trekker seg, fordi seer-tallene er lave, tas programmet av.

Jeg tror man kan tenke betaling, og jeg tror det finnes en viss betalingsvilje. Men det må tenkes nytt. Jeg tenker lavterskel, der man kan velge ut noe man vil lese. Å prakke på folk hele CD'en, når de kun vil ha første spor, det har jeg ikke tro på i lengden.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 14:15   #4
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Viss du sletter cockies eller går inn via lenker gjennom andre program, som Twitterappen eller facebook-appen på mobil/iPad, feedly eller liknande, får du mange fleire artiklar.

Elles har jo Morgenbladet lenge praktisert det same, med innlogging for å lese resten av artikkelen. Eg synest på ein måte det er greit at dei krev betaling for produkta sine, men eg synest 199,- kroner månaden er for dyrt, i alle fall så lenge Spotify og NetFlix og liknande er prisa som det er prisa. Eg hadde gladeleg betalt 79,- pr. månad, men eg betaler ikkje 199,-.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 14:25   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Viss du sletter cockies eller går inn via lenker gjennom andre program, som Twitterappen eller facebook-appen på mobil/iPad, feedly eller liknande, får du mange fleire artiklar.

Elles har jo Morgenbladet lenge praktisert det same, med innlogging for å lese resten av artikkelen. Eg synest på ein måte det er greit at dei krev betaling for produkta sine, men eg synest 199,- kroner månaden er for dyrt, i alle fall så lenge Spotify og NetFlix og liknande er prisa som det er prisa. Eg hadde gladeleg betalt 79,- pr. månad, men eg betaler ikkje 199,-.

Ja, og skulle jeg begynt å betale for nettavis måtte de legge ut alle artiklene sine, ikke bare et utvalg slik som nå. Svært mange avisinnlegg og kronikker legges ikke tilgjengelig på nett.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 14:36   #6
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dersom det er ein artikkel eg veldig gjerne vil lese i Aftenposten etter at eg har brukt opp dei 8 går eg inn på atekst.no sidan jobben har abonnement der. Der har eg tilgang til pdf av alle norske papiraviser. Sikkert endå meir etisk betenkelig sidan eg brukar jobben sitt abonnement til å lese artiklar som ikkje har noko med jobben å gjere.
Trur det har skjedd to gangar sidan Aftenposten innførte betaling. Stort sett finn eg det eg treng i ei anna nettavis i staden for.
Heilt utaktuelt for meg å betale 199 kr mnd.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:44.