|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det moralsk verre å abortere ett av to foster (tvillinger) enn ett av ett?
Mener du også dette hvis man blir gravid med en, og ikke ønsker dette fosteret? At man da likevel bør bære det fram, i stedet for å ta abort, og så adoptere det vekk etter fødselen, så sant man er i stand til å tåle et svangerskap?
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Er det moralsk verre å abortere ett av to foster (tvillinger) enn ett av ett?
Gode spørsmål det der altså, og det er helt sikkert en veldig vanskelig situasjon å være oppi. Jeg synes det er vanskelig å si noe om hva man bør og ikke bør. Jeg ser på abort som å ta liv, likevel er jeg for fri abort, delvis fordi vi har bestemt oss i samfunnet for at det finnes situasjoner der det er riktig å avslutte svangerskap, og da mener jeg at det er kvinnen selv som er den eneste som kan ta det valget.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Ja, det er der jeg er også. Og jeg merker at jeg nikker til gode argumenter på begge sider, og greier ikke å veie dem opp mot hverandre.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|