|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
This is normal!
|
Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?
Men er det mange som tror at lærer er noe alle tror de kan være? Bortsett fra i kommentarfeltene i VG og Dagbladet? De fleste jeg kjenner er klar over at lærere har høyere utdanning og har stor respekt for den jobben mange lærere gjør.
|
|
|
|
#2 |
|
Er frisk!
|
Ja, jeg har møtt mange som tror at de vet alt om å være lærer og å drive skole siden de har vært elever selv en gang. Det gjelder selvsagt ikke alle mennesker.
Selvsagt må folk få diskutere hvordan vi gjør jobben vår. Likevel merker jeg at jeg er forsiktig med å gå ut fra ting om andres yrker, siden jeg har hørt så utrolig mange uttalelser om skole, lærere (og ikke minst "feriene" våre) som er så utrolig langt unna sannheten. Jeg er blitt litt ydmyk i forhold til alt jeg ikke vet rett og slett.
1) Det er tanken at forberedelser og etterarbeid tar lenger tid pr undervisningstime i videregående enn i barneskolen. Det stemmer nok. Likevel mener jeg at barneskolen har kommet dårlig ut de siste årene, for vi har fått så mange andre oppgaver som ikke henger sammen med undervisningen, og ekstraoppgavene spiser prosentvis mye av den tiden vi ikke underviser siden vi har så mye undervisning i bånn.
|
|
|
|
#3 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg fekk heile 1200 kr i byrdefullressurs etter ein haust som var svært belastende. Ikkje akkurat masse pengar, men fint å bli sett.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|