Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelse

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-14, 12:38   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfører du arbeidsoppgaver som ikke er iht. utdannelse/stillingsbeskrivelse

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Det koster i form at man får mindre tid til å gjøre for- og etterarbeid - og timene blir dårligere.

Jeg skjønner at man på de fleste andre arbeidsplasser føler mindre ansvar for at ting skal gå rundt enn man gjør på de fleste skoler, og jeg tar det virkelig til meg. Dette er noe jeg virkelig må øve meg på. Det er skikkelig vanskelig å la magre budsjetter gå utover elevene i form av å nekte å gjøre oppgaver som trengs å gjøres, men jeg innser at det er det vi må gjøre.

Æsj.

Jeg føler et enormt ansvar for at min jobb blir gjort på en skikkelig måte. Det skjer ofte at jeg sitter oppe til langt på natt for å forberede neste dags presentasjon eller for å hale i land et prosjekt. Mange, mange av mine kollegaer sitter mange timer på kveld og natt for å forberede morgendagens undervisning eller for å rekke en prosjektfrist.

Men hvis noen ber meg om å vaske vinduer, eller fikse dørhåndtak (eller mer realistisk, da jeg ble bedt om å påta meg en del IT-supportoppgaver, langt utenfor mitt arbedsområde), så har jeg noen enkle standardsvar til den som spør:

1) "Ok, hvilke arbeidsoppgaver ønsker du at jeg skal legge til side for å gjøre dette?"

2) "Er dette virkelig en oppgave du ønsker å prioriterer høyere enn [min egentlige jobb]?"

3) "Er det helt sikkert at det er økonomisk fornuftig å bruke en seniorrådgiver til den type arbeid?"

Det er mitt ansvar å prioritere oppgavene mine fornuftig, alternativt er det mitt ansvar å gjøre min sjef oppmerksom på at han eller hun nå er i ferd med å prioritere oppgavene mine på en måte som jeg finner uklok.

Det er definitivt ikke min oppgave å sørge for at budsjettet på jobb går opp eller at dører og vinduer virker som de skal og at renholdet er godt nok utført.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.