Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolen
Opprinnelig lagt inn av Guava, her.
Teofelia.. Man kan også sammenligne seg med nordstatene i USA og Canada. Helt vanlige bukser lik dem norske barn bruker om vinteren med ullstillongs under og som overdel brukes vanlig bomullsgenser eller collegegenser. Klærne kjøpes på vanlige butikker og butikkene i nærområdene har bra utvalg i skolenes farger.
Uniformer kan være ganske enkle og praktiske og ikke alle har koder på yttertøy og sko.
Jeg ser poenget enkelte steder med å ha det sånn, men foreløpig ikke her vi bor. Jeg ser poenget en del steder i USA hvor skoler er sterkt ghettoisert.
Heh... Så lenge man skal kunne velge hvor man kjøper disse uniformene selv, så blir det ikke noe bedre. Det er jo ikke det at en del populære parkaser skiller seg så veldig i stil - det er merkedetaljer som gjør at noen er "det riktige" og andre ikke. Så hvis man bare sier hvilken stil klærne skal ha, så kommer man ikke noen vei i henhold til press ovenfor merker. Det jeg antar at man her mener, er at de alle skal ha de samme klærne - da inkludert hvor de kommer fra.
I Canada er vel uniform ikke vanlig i offentlige skoler. Og igjen - det er "inneklærne" det gjerne er snakk om, og det er kanskje ikke der det største problemet ligger i dag i norge.