|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolenJeg kunne tenkt meg å sett statistikk på hvor ofte det er klærne ungene blir mobbet for i motsetning til alt annet, som overvekt, undervekt, hår, tenner, briller, foreldre, bil, økonomi, matpakke, bare fordi osv.
jepp, jeg mangler stor forbokstav Sist redigert av Einhyrningur : 11-02-14 kl 11:58. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolen... også kunne jeg tenke meg å se en statistikk på om det er mindre mobbing i skoler der barna har uniformer, sammenlignet med skoler hvor barna ikke har det.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolen
Så enkle sammenhenger klarer du ikke å sette opp. Mobbing handler ikke om klær eller fedme, men om (mangel på) godt miljø, aksept for andre, inkludering, gode verdier, barn som blir sett og anerkjent, tydelige voksne som er gode rollemodeller..... Tusen ting.
|
|
|
#4 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Politikere i Høyre, Frp og Arbeiderpartiet ønsker skoleuniformer i drammensskolen
Derav forstår jeg heller ikke hvorfor politikerne velger skoleunifom som løsningen på et komplekst problem. For det første må de da bevise at det faktisk er klær som er problemet og for det andre må de da bevise at skoleuniform løser dette.
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Jeg tenkte på akkurat det samme; en skoleuniform vil typisk være et ekstra lag, utenpå og inni det som er dyrt. Ikke minst for syvåringen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
For oss også, til tross for at vi har bare ett barn. Sønnen min klatrer og herjer, og har nesten ikke bukser uten hull på knærne. Han skifter som regel klær hver dag, bortsett fra kanskje bukser på vinteren når han har på utebukse utenpå. La oss også si at uniformen besto av lys overdel og mørk underdel slik at de ikke kunne vaskes sammen, så måtte vi hatt ganske mange skift, og kanskje vasket flere, halvfulle maskiner.
|
|
|
#7 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Enig!
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 11-02-14 kl 21:27. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Ja, ikke sant. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|