Sv: Spinnoff: dyre klassearrangement
Opprinnelig lagt inn av banana, her.
Det jeg mener er at hvis vi ikke skal gjøre noe fordi noen kanskje ikke har råd, så burde ingen i klassen hatt smarttelefon. Det hadde vært en mye større investering i å unngå økonomisk press! Men det er det ingen som snakker om i det daglige, det blir aldri gjenstand for en litt opphetet diskusjon a la den vi holder på med nå.
At folk velger ulikt og har ulike ting mener jeg man til en viss grad kan lære ungene å forstå. Både hva man bruker penger på, liker å gjøre, vil ha og kan ha.
Utfordringen min her er at det ved å sende ut en slik mail, endres til en 'gruppegreie' som gjerne blir litt stas og viktig å delta på. Ikke nødvendigvis ut fra hva de faktisk skal se på, men litt denne 'gruppegreia' slike ting fører med seg. At noen vil føle seg litt utenfor.
Ellers, ang. smarttelefon. Jeg oppfatter at de fleste i klassen til eldste (5.) har som henne arvet foreldrenes smarttelefon. Jeg får selv telefon (iPhone) ca. hver 2. år på jobb, ergo koster det meg null at de overtar etter hvert. Man har ikke nødvendigvis god råd, fordi man får til noe. Det blir litt ut fra de muligheter man har.
|