Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket kjønn ønsket du helst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilket kjønn ønsker/ønsket du helst?
Før første barnet ønsket jeg jente 99 61,88%
Før første barnet ønsket jeg gutt 48 30,00%
Før andre barnet ønsket jeg jente 69 43,13%
Før andre barnet ønsket jeg gutt 40 25,00%
Før tredje eller flere barn ønsket jeg jente 33 20,63%
Før tredje eller flere barn ønsket jeg gutt 13 8,13%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-14, 14:24   #9
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Nja. Mye av dette er "guttete" ting som vil gå over når de blir voksne. Og det at man ikke "klarer" å matche klær ol. ses ikke nødvendigvis utelukkende på som noe negativt. Dette er jo såkalte "kvinnelig" egenskaper. En mann kan være liksom dårlig med husarbeid og alliekvel være en dyktig arbeidstaker. Kvinner, derimot, de er liksom bare fjasete all over. Liker man blonder og rosa har man ikke noe å fare med ellers heller.

Og ta spåket vårt. Når man skal gjøre noe man kvier seg for da må man "manne seg opp". Man må ha "baller" nok. Mannlige ledere som setter ned foten er bestemte og myndige, kvinner er bitchy og hysteriske.

Samtidig unnskyldes kvinner lettere for svak framtrenden og dårlige livsvalg. En mann som gjentatte ganger roter seg opp i dårlige forhold, eller av en eller annen grunn ikke greier å følge opp barna sine blir mye lettere stemplet som tafatt, uten ryggrad eller idiot. Da kvinner gjør dumme valg eller svikter synes jeg det er langt mer rom for å si at det er jo ikke henne det egentlig går på, hun sliter nok med noe, eller har ikke hatt det så lett her i livet osv.

Stedet jeg bor på er ikke akkurat FP-land, det er mye tradisjonelle kjønnroller her. De mennene som blir pappa med ny partner (som de ikke lenger er sammen med) annethvert år eller så er det godtatt å rakke ned på mye mer enn damene som er med på den samme valsen.

Likeså tror jeg fortsatt små gutter slipper unna med mer bråk og herjing, og små jenter kommer mye lenger med piping og å gjøre seg hjelpesløse enn hva en gutt gjør.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.