Sv: Hva gjør vi i Bergen?
Jeg ville tatt Fløibanen og sett på utsikten. Eventuelt gått en liten tur der oppe om dere liker å gå på tur.
Det er fint å vandre langs Bryggen. Små hyggelige butikker og museer. Hele sentrum er det egentlig hyggelig å gå i.
Langs Lille Lungegårdsvann i sentrum ligger de fire kunstmuseene på rad og rekke. God Munch utstilling og jeg er glad i Rasmus Meyers samlinger med gamle interiører med både møbler og bilder.
Om dere er glad i musikk ville jeg ha vurdert en tur til Troldhaugen, Edvard Griegs hjem.
Jeg ville spist lunsj på supperestauranten Bastant. Veldig sjarmerende, men litt lite mat til en middag synes jeg. Ellers så ville jeg spist på Colonialen på Litteraturhuset. De har også åpnet en ny restaurant nettopp og har et "drop in" tilbud med smakebiter fra menyen. Billigere enn den vanlige prisen for å spise der, men sikkert ikke billig likevel. Jeg har ikke prøvd.
I Kjøttbasaren ligger det en ny restaurant (1877) som jeg ikke har prøvd ennå, men har veldig lyst til å prøve. Om dere vil spise rimeligere, men fremdeles godt kan jeg anbefale Naboen eller Pingvinen. Begge i nærheten av kinoen.
På Den nationale scene går nå Noel Coward skuespillet "Privatliv". Det har fått litt blandet kritikk, men jeg har hørt bra ting om det og det er veldig gode skuespillere
Kvelden ville jeg tilbrakt på Krystall (bak Korskirken), som er en veldig hyggelig bar.
Jeg er lite kjent med hoteller i Bergen, jeg bor her og bor derfor aldri på hotell. Jeg ville prøvd å bo i nærheten av Bryggen, men det er jo en smaksak.
|