Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva gjør vi i Bergen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-14, 08:41   #1
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Hva gjør vi i Bergen?

Ingen svar ennå? Det er vel masse bergensere her.
Er det fint vær og ikke tåke, kan dere ta en tur med fløybanen, og nyte utsikten. Ved begynnelsen av Bryggen ligger Kjøttbasaren, som huser Starbucks, Egon, og en liten mathall. Dere kan spasere utover Bryggen og se på båter og folk. Hvis dere får tid kan dere ta en tur på Akvariet. Når det gjelder barer og puber har jeg ikke noen favoritter, men det finnes mange. Rundt Torgalmenningen finnes kjøpesentre. Sa du hvor dere skal bo? Jeg tror ikke dere får problemer med å finne på noe i Bergen, krysser fingrene for fint vær. Kanskje dere skal på Brannkamp?

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 08:50   #2
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for mange gode tips!

Opprinnelig lagt inn av Nima, her.

Kanskje dere skal på Brannkamp?

Hvis det, DA står ikke verden til påske tror jeg!! :P

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 08:52   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville tatt Fløibanen og sett på utsikten. Eventuelt gått en liten tur der oppe om dere liker å gå på tur.

Det er fint å vandre langs Bryggen. Små hyggelige butikker og museer. Hele sentrum er det egentlig hyggelig å gå i.

Langs Lille Lungegårdsvann i sentrum ligger de fire kunstmuseene på rad og rekke. God Munch utstilling og jeg er glad i Rasmus Meyers samlinger med gamle interiører med både møbler og bilder.

Om dere er glad i musikk ville jeg ha vurdert en tur til Troldhaugen, Edvard Griegs hjem.

Jeg ville spist lunsj på supperestauranten Bastant. Veldig sjarmerende, men litt lite mat til en middag synes jeg. Ellers så ville jeg spist på Colonialen på Litteraturhuset. De har også åpnet en ny restaurant nettopp og har et "drop in" tilbud med smakebiter fra menyen. Billigere enn den vanlige prisen for å spise der, men sikkert ikke billig likevel. Jeg har ikke prøvd.

I Kjøttbasaren ligger det en ny restaurant (1877) som jeg ikke har prøvd ennå, men har veldig lyst til å prøve. Om dere vil spise rimeligere, men fremdeles godt kan jeg anbefale Naboen eller Pingvinen. Begge i nærheten av kinoen.

På Den nationale scene går nå Noel Coward skuespillet "Privatliv". Det har fått litt blandet kritikk, men jeg har hørt bra ting om det og det er veldig gode skuespillere

Kvelden ville jeg tilbrakt på Krystall (bak Korskirken), som er en veldig hyggelig bar.

Jeg er lite kjent med hoteller i Bergen, jeg bor her og bor derfor aldri på hotell. Jeg ville prøvd å bo i nærheten av Bryggen, men det er jo en smaksak.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.