Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Betaling vs. overtaling ut av helsekø. Et dobbeltmoralistisk etikkdilemma

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-14, 17:31   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaling vs. overtaling ut av helsekø. Et dobbeltmoralistisk etikkdilemma

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi får time på dagen hos fastlegen, når vi ringer i det de åpner. Fine fastlegen!

Fem timers ventetid på legevakten er kjedelig, men helt ok. Det er seks måneders kø for å bli tatt inn til vurdering for om vi kan få stå i den køen vi egentlig skal inn i som tar knekken på meg.

Seks timer på legevakten er ikke livstruende, får man håpe, selv med uforklarlige magesmerter. Men hvis jeg har råd til å betale 1300 på Volvat, slipper kanskje jeg med en time og en annen med en time mindre.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 17:38   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Seks timer på legevakten er ikke livstruende, får man håpe, selv med uforklarlige magesmerter. Men hvis jeg har råd til å betale 1300 på Volvat, slipper kanskje jeg med en time og en annen med en time mindre.

Jeg syns vel ikke ertefjerning på Volvat er så moralsk ille, egentlig. Jeg har bare aldri hatt det behovet selv.

Mitt eneste møte med Oslo legevakt var for tre år siden, da Frøkna hadde skarlagensfeber og var sykere enn hun noen gang hadde vært i sitt liv før. Da var vi inne tre dager på rad, fikk fabelaktig oppfølging, i den grad at en av legene vi snakket med ringte meg senere på dagen og spurte hvordan det gikk, før vi til slutt ble innlagt på Ullevål.

Mitt eneste virkelige akuttmøte med helse-Norge, og det var overbevisende bra. Da tåler jeg fint å vente i fem timer på å få fjernet en ert, som tross alt ikke er kritisk farlig. Og hadde du virkelig vært i tvil om det var livstruende magevondt sist helg, hadde du forhåpentligvis (trolig) fått hjelp tidligere også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-14, 17:42   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men når det gjelder unger og privat helsevesen er det viktig å være klar over at en lege ikke er en lege. Det hjelper ikke det minste grann å betale seg inn et sted dersom du møter feil person. Det er ikke så mange som er gode på hvert område når det gjelder unger, for voksne er tilbudet veldig mye større.

Som jeg har skjønt det det siste året da! Jeg tror nesten samtlige leger vi har snakket med har vært dårligere informert enn meg selv.

Ok, sikkert en drøy overdrivelse, men det har jammen ikke vært mye ny info å hente. Stort sett har vi bare testet ting jeg har foreslått.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.