Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-07, 21:26   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Bare så det er sagt, jeg har fire barn fra 5 til 20 år, og jeg vil tippe enten jeg (eller barnas far) har vært til stede på 98% av alle foreldremøter. Altså ganske mange møter så langt.

Jeg går på møtene, fordi jeg vil følge med på det som angår barna, men jeg innrømmer gjerne at noen av dem har vært fryktelig kjedelige. Og det er ikke fordi jeg ikke er interessert i barnas hverdag.
Veldig ofte er det noen foreldre som vil diskutere saker som kun angår deres eget barn eller to til, f.eks. en bestemt skolevei og hvem som går sammen.... Endel mennesker er "møteplagere" og holder seg ikke for gode til å bruke alles tid på uvesentligheter. Jeg har vært på et møte der en mor holdt på i tjue minutter med at datteren mistet så mange hårstrikk og spenner, og hvor mye disse kostet, og for et stort problem dette var. Jeg syns ikke alltid lærere/førskolelærere er like flinke til å stoppe denslags, og strukturere hva som skal tas opp med alle foreldrene til stede. Det er kjedelig.

Jeg vil tro at det er mange ulike måter et foreldremøte kan avholdes på. Noen lærere er sikkert flinkere enn andre til å gjøre møtet interessant samt å holde en fast struktur på det hele. (Selv har jeg faktisk ønsket meg noen møteplagere noen ganger - vi har mange beskjedne foreldre, få ber om ordet, og da kan det bli litt lite dynamikk ...)

Jeg skjønner hva du sier - men selv om du ikke er så begeistret for møtene, møter du tydeligvis opp uansett.
Det kommer jeg også til å gjøre når mine små begynner på skolen.
Det er bare snakk om to ganger i året(per barn ...) - og om bare 20% av møtet har vært interessant, ville det være verdt det for min del.
Jeg vil være en aktiv deltaker i mine barns liv.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.