|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matteJeg er også enig i at introen er dårlig, og jeg har forsøkt å være kritisk til innslaget, men jeg synes det er ganske interessant at bv konkluderer med at det ikke er noe de kan ta tak i hos familien, har i sine papirer at den eneste grunnen til at kommunen sendte inn en sak var pga. at de etterlyste tilrettelegging i matte og tilbyr seg å hjelpe familien å kommunisere med skolen for å få til tilrettelegging...
|
|
|
#2 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Vårt lille land: Ønske om mer avansert matte
Vær oppmerksom på at hjelpetiltak hos barneverntjenesten er frivillig helt til bekymringen blir så stor at barneverntjenesten tar saken til retten med ønske om å overta omsorgen eller sette inn andre hjelpetiltak som tvungen undersøkelse, medisinsk hjelp e.l. Det vil si at foreldre som regel når som helst kan si "nei takk vi ønsker ikke flere tiltak" til tross for at barneverntjenesten på det sterkeste anbefaler at de tar i mot enten det ene eller det andre. Jeg sier ikke at det er det som har skjedd her - for denne saken vet jeg som de fleste andre alt for lite om. Det er imidlertid en utbredt misforståelse at når barneverntjenesten har avsluttet saken/ikke satt inn tiltak etter endt undersøkelse så er det fordi alt er i skjønneste orden. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|